نکونام:سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ باید توپ طلا را می بردم/ این افتخار اگر بدست آید برای مردم کشورم است

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – جواد نکونام می گوید امیدوار است این بار فوتبال آسیا دینش را به او ادا کند.

سعید اکبری: جواد نکونام ، کاپیتان تیم ملی ایران راهی مالزی شد تا در مراسم انتخاب بهترین های آسیا شرکت کند. او که بالاترین امتیاز میان ۳ بازیکن نهایی را از بازی های زیرنظر کنفدراسیون دارد ، در شرایطی که قربانی لابی چینی ها با رقیبان نشود ، بعد از ۹ سال بار دیگر توپ طلا را نصیب فوتبال ایران می کند تا آخرین بازمانده از تیم ملی بازی های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ بتواند جایزه مهم دیگری را برای فوتبال ایران کسب کند. او پیش از سفر به خبرآنلاین می گوید:

*قبل از ترک تهران، چه صحبتی با هواداران و مردم دارید؟

اول از همه باید بگویم، من هر چه دارم از همین هواداران است. اگر جواد نکونام شده ام، به خاطر حمایت همین مردم بوده. هواداران و مردم همیشه به من لطف داشتند. هواداران استقلال و پرسپولیس همیشه به من احترام گذاشته اند و نمی توانم لطف شان را فراموش کنم. حتی بسیار از پرسپولیسی ها دوست دارند که من برنده این عنوان شوم. جا دارد از هواداران استقلال یک تشکر ویژه داشته باشم. از روی اولی که به این تیم آمدم، از من حمایت کردند. امیدوارم بتوانم در مراسم بهترین های آسیا دل آنها را شاد کنم چون در زندگی و در فوتبالم به این نتیجه رسیده ام چیزی مهمتر از شادی دل مردم نیست. امیدوارم در مالزی اتفاقی بیفتد که دل آنها را شاد کند.

*اگر توپ طلا را بگیری، اولین استقلالی تاریخ هستی که این عنوان را به دست می آوری!

فکر می کنم در استقلال بسیار ها بوده اند که می توانستند این عنوان را به دست بیاورند. حق شان بوده ولی به هر صورت این اتفاق نیفتاده است. می ترسم اسم پیشکسوت ها را بیاورم و اسمی از قلم بیفتد ولی بسیار از آنها همیشه به من لطف داشته اند و خودم زمانیکه طرفداران استقلال بودم از تماشای بازی شان لذت می بردم. اگر خدا لطف کند و بتوانم این جایزه را بگیرم، آن را تقدیم می کنم به استقلالی ها. البته اعتقاد دارم این جایزه یک جایزه ملی است و متعلق به فوتبال ایران. استقلال و تیم ملی در اینکه من امروز شانس کسب این عنوان را داشته باشم، نقش داشته اند. حتی پرسپولیسی ها هم همینطور. چون به هر حال آنها هم در تیم ملی کنار من بازی کرده اند و همه هدف مان برد بود.

*فکر می کنی چقدر شانس بردن این عنوان را داری؟ بحث هایی است که شاید به خاطره لابی های چینی ها، این جایزه را که به اعتقاد اغلب حق توست، به ژنگ ژی بدهند.

بی شک  لابی تاثیر دارد ولی من به این چیزها فکر نمی کنم. از اول فوتبالم تا به حال دنبال لابی نبوده ام. اگر لیاقتش را داشته باشم، این عنوان به من می رسد. فکر می کنم دو بار در دوران فوتبالم می توانستم این جایزه را بگیریم. در دو سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ که عملکردم در اوساسونا خوب بود. ولی در آن زمان به خاطر قوانین afc از رسیدن به این عنوان محروم شدم. الان نزدیک به ۱۰ سال است که هیچ بازیکنی از ایران نتوانسته به این عنوان برسد. آخرین نفر علی کریمی بود، امیدوارم من هم بتوانم به صف بازیکنان بزرگی چون دایی و مهدوی کیا و خداداد عزیزی و کریمی که این عنوان را گرفته اند، بپیوندم.

*اگر این جایزه را نگیری، ناراحت می شوی؟ آیا از نظر فکری خودت را آماده کرده ای؟

من هیچوقت برای جایزه و کادو بازی نکردم و نمی کنم. اگر این جایزه را بگیریم، بسیار خوشحال می شوم و اگر نگیرم، به تهران برمی گردم و دوباره فوتبال بازی می کنم. این فلسفه زندگی من است. اگر امروز علاقمندم این عنوان را بگیرم چون احساس می کنم حق فوتبال ایران است. اگر هر بازیکن دیگری هم به جای من بود، همین حرف را می زدم. حق فوتبال ایران بیشتر از اینهاست. من اگر این جایزه را هم نگیرم ناراحت نمی شوم چون به جام جهانی رفته ایم و دل مردم شاد شده است.

و حرف آخر…

حرفی نمانده جز اینکه امیدوارم دل مردم در پایان مراسم خوشحال شود. در این مدت اتفاقات خوبی افتاده و امیدوارم ادامه داشته باشد.

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.