نگارش فیلمنامه «پنج منهای یک» با موضوع نوروز را به پایان رساندم

۱۷م دیماه ،

چیستا پثربی عنوان کرد:

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ نگارش فیلمنامه ای با عنوان «پنج منهای یک» با موضوع عید نوروز خبر داد.

چیستا پثربی؛ نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس نگارش فیلمنامه ای را با عنوان «پنج منهای یک» به پایان رسانده است، اظهار داشت: این فیلمنامه در رابطه با چهار خانواده ایرانی در شب عید و برخورد هایی است که هر قشر ایرانی با مسئله نوروز و آیین های آن دارند.

وی در رابطه با هدف خود از نگارش این فیلمنامه گفت: هدف من از نگارش فیلمنامه «پنج منهای یک» معرفی این مراسم باستانی (نوروز) که به نوزایی جهان نیز معروف است به مردم کشورهای دیگر بود زیرا کشورهای دیگر فیلم های فراوانی را در رابطه با کریسمس و ژانویه تولید کرده اند در حالی که ما در معرفی عید نوروز کم کاری کرده ایم.

این نویسنده تصریح کرد: سبب انتخاب نام «پنج منهای یک» برای این فیلمنامه این بوده است که در آن یک خانواده پنجمی هم وجود دارد که آنها یک خانواده واقعی و خانواده یکی از کارگردان های معروف سینمایی می باشند که البته خود آن کارگردان در این فیلم حضور ندارد اما دختر و بقیه اعضای خانواده اش حضور در این فیلم را پذیرفته اند.

یثربی با بیان اینکه «پنج منهای یک» در ابتدا قرار بود که به صورت یک سریال به نگارش در بیاید، ادامه داد: از آنجا که داستان این فیلمنامه به شدت دراماتیک و سینمایی بود ترجیح دادم آن را برای تولید فیلم سینمایی بنویسم، داستان این فیلم به نوعی هم دردآور و هم خنده دار بوده و ادای دینی به ایرانی ها و حفظ حرمت آیین های اصیل ایرانی و اسلامی در جهان است.

وی اظهار داشت: این فیلم در فضایی سوررئال اتفاق می افتد و در صحنه هایی از آن شاعرانی چون حافظ، مولانا، شیخ اشراق، پروین اعتصامی و میرزاده عشقی حضور پیدا کرده و اشعار نوروزی خود را می خوانند.

یثربی عنوان کرد: فیلمنامه «پنج منهای یک» توسط دو تن از فیلمنامه نویسان خوب جهان خوانده شده و مورد تأیید آنها قرار گرفته است، یکی از آنها استنلی کوبریک است که با خواندن آن کامنتی را برایم گذاشتند که در ابتدای فیلم آن را می گذارم.

این نویسنده خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای تولید این فیلم با چند تهیه کننده صحبت کرده ام که در صورت توافق مراحل تولید فیلم آغاز می گردد.

انتهای پیام/ش.ع/ص/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۶۱۴


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.