نگاهی “به سوی قطب شمال”

جام جم آنلاین: فیلم “به سوی قطب شمال” به تماشاگران نمایی را که هرگز از قطب ندیده اند، ارائه می کند. فیلم، داستان مبارزه برای بقای خرس های قطبی است که در اثر گرم شدن زمین، محل سکونتشان در حال ناپدید شدن است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، یکی از دلایل منحصر به فرد بودن فیلم این است که گروه فیلمبرداری برای اولین بار به یک خرس قطبی مادر و بچه هایش تا این حد نزدیک شده است.


این فیلم توسط گرگ مک گیلیوری کارگردانی شده است.


شان مک گیلیوری، پسر کارگردان و تهیه کننده فیلم می گوید: همیشه می خواستیم فیلمی درباره قطب بسازیم، به دلیل چشم انداز بسیار بزرگ و زندگی وحشی منحصر به فردش مانند خرس قطبی. شش سال قبل وقتی دیدیم چگونه قطب دارد با سرعت تغییر می کند، فکر کردیم که اگر اکنون شروع نکنیم، پنج سال بعد بسیار متفاوت خواهد بود.


تهیه فیلم چهار سال طول کشید که شامل گذراندن هشت ماه در محل و فیلمبرداری در شرایط دشوار است.


مک گیلیوری ادامه می دهد: دوربین ها را در زیر آبی که ۲ درجه زیر صفر بود قرار می دادیم. خیلی سرد بود. دست های فیلمبردارهایمان پس از ۲۰ دقیقه ماندن در آب شروع به یخ زدن می کرد و تنظیم کننده های تجهیزات غواصی نیز یخ می زد. وقتی زیر یخ هستید و فقط یک سوراخ کوچک وجود دارد باید زود بالا بیایید. ما تصاویر شگفت انگیزی در قالب آیمکس گرفتیم، ده بار بزرگ تر از استاندارد هالیوود که قالب ۳۵ میلیمتری است.


مریل استریپ، هنرپیشه برنده جایزه اسکار، فیلم را روایت کرده و پاول مک کارتنی موسیقی آن را ساخته است.


مک گیلیوری می گوید: ما صدای زن می خواستیم، به ویژه یک مادر. چون فیلم درباره مادری است. رای گرفتیم و در میان روایت کننده های بالقوه، مریل استریپ با اکثریت آرا برنده شد.


فیلم “به سمت قطب شمال”، بیستم آوریل، در ایالات متحده آمریکا به روی پرده سینماها رفت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.