نگاهی به آسمان از داخل سیتروئن DS3 کابریو

سیتروئن برای یادآوری مدل خاطره انگیز CV2 یا همان ژیان خودمان یک مدل با سقف پارچه ای بازشو از مدل DS3 را روانه نمایشگاه پاریس خواهد کرد. DS3 کابریو بر خلاف سلف قدیمی خود، یک خودروی شیک و جوان پسند مفرح خواهد بود که می تواند در جذب جوانان به سوی این مدل تاثیر بیشتری داشته باشد.

سیتروئن DS3 کابریو

سیتروئن DS3 کابریو

عملکرد بازشونده سقف، همانند ژیان و البته بسیار پیشرفته تر می باشد. بسته شدن کامل سقف تنها ۱۶ ثانیه طول می کشد و حتی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز عمل می کند. میزبان باز شدن سقف نیز در سه حالت متوسط، افقی و کامل قابل انتخاب است. زمانیکه سقف بطور کامل باز باشد، یک دیفلکتور وظیفه منحرف کردن جریان هوا از روی سقف و کاهش صدا و تلاطم را بر عهده می گیرد. خریدار DS3 کابریو می تواند یکی از سه رنگ آبی متمایل به بنفش، مشکی و یا طرح نقش دار DS را برای سقف نرم خودرو انتخاب کند که با یکی از هفت رنگ بدنه خودرو ترکیبی شخصی، متمایز و بدیع ایجاد می کنند.

مدلهای کابریو DS3 تنها ۲۵ کیلوگرم سنگینتر از مدلهای با سقف ثابت وزن دارند. ابعاد ماشین ثابت مانده و طول ۳٫۹۵ و عرض ۱٫۷۱ و ارتفاع ۱٫۴۶ متر تغییری نکرده اند. اما در طراحی خودرو اندک تغییراتی قابل مشاهده است. مثلا طراحی چراغهای عقب با الهام از مدل مفهومی سیتروئن Revolte با استفاده از LED های سه بعدی شکل گرفته اند. لامپهای LED در چراغها و نوافکنهای جلو و نورپردازی داخل کابین نیز بکار گرفته شده اند. بنابراین جلوه ای باشکوه از نورهای زیبای درخشان مخصوصا در شب روی از این خودرو ساطع می شود.

فضای داخلی گرچه برای پنج فرد بزرگسال تدارک دیده شده اما بعنوان یک خودروی کوچک و فشرده شهری نباید انتظار زیادی هم از آن داشت. در عوض فضای ۲۴۵ لیتری صندوق عقب یکی از بزرگترین اندازه ها را در بین رقبای خود ارائه می کند. مکانیزم باز شدن درب صندوق نیز نوآورانه است تا در فضاهای تنگ نیز بتوان به راحتی به صندوق بار دسترسی داشت.
فعلا از قیمت و مشخصات فنی خودرو اطلاعاتی منتشر نشده و باید منتظر رونمایی رسمی آن در اواخر سپتامبر (همین ماه) بمانیم.

سیتروئن ۲۰۲۴ کابریولت کامپکت شهری

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.