نگاهی به بازی Syndicate؛ پلیدی‌ها را از ذهنت دور کن

مسلم پاک‌گهر:  کمپانی EA و استودیوی Starbreeze با ساخت دنباله‌ی بازی محبوب Syndicate شما را باز هم به آینده می‌برد. آینده‌ای که پر از کینه و نفرت و انتقام است. این بازی که برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ توسط پیتر مولینیو (Peter Molyneux) وارد خانه‌ گیمرها شد در همان ابتدا به دلیل سبک و گرافیک قابل ملاحظه‌اش بسیار موفق عمل کرد. موفقیت بالای Syndicate این انتظار را در بازی‌بازها ایجاد کرد که به زودی نسخه‌ بعدی این بازی را هم تجربه خواهند کرد ولی به دلایل نامعلوم انتشار نسخه‌ دوم آن با تاخیری ۱۹ ساله مواجه شد و حالا پس از این سال‌ها کمپانی EA سکوت را شکسته و نسخه‌ جدیدی از این بازی را عرضه کرده است. این بازی که در تاریخ بیست‌ویکم فوریه ۲۰۱۲ به بازار آمد یک شوتر اول شخص است که به دلیل استفاده از المان‌های استراتژی و شوتر تاکتیکی به خوبی توانسته در دنیای گیمرها گرد وخاکی به‌پا کند.

داستان:

بازی در سال ۲۰۶۹ رخ می‌دهد. جهان در تاریکی شرکتی فرو رفته که به غیر از منافع‌اش چیز دیگری را نمی‌بیند و تنها هدفش این است که سلطه‌اش را بر روی آدم‌های بیشتری تثبیت کند. نام این کمپانی Eurocorp Mega-Corporation است که خود را حاکم بلامنازع جهان معرفی کرده است. این کمپانی توانسته با اختراع چیپ‌های به نام Dart6 کنترل ذهن انسان‌ها را در اختیار بگیرد و به قدرت بی‌چون و چرای جهان تبدیل شود. در بازی Syndicate شما در قالب شخصیتی به نام مایلز کیلو (Miles Kilo) قرار می‌گیرید که به عنوان آخرین نفر قرار است چیپ DART 6 را تست می‌کند. «کیلو» به عنوان اولین مأموریتش به لس‌آنجلس می‌رود تا چیپ فردی به نام گری چنگ (Gary Chang) که یک محقق برجسته است را به دست بیاورد. «چنگ» یکی از خالقان DART 6 بوده که حالا دیگر تاریخ مصرفش به پایان رسیده و می‌بایست از مسیر Eurocorp کنار زده شود، اما کیلو زمانی که می‌خواهد ماموریتش را به پایان برساند با اتفاقات عجیبی مواجه می‌شود که باعث روشن شدن بعضی حقایق برای او می‌شود و در نتیجه مسیر داستان و هدف «کیلو» را تغییر می‌دهد. داستان بازی را ریچارد مورگان (Richard Morgan) نویسنده داستان Crysis 2 نوشته است. این بازی علاوه بر داشتن هیجان از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است که این امر بازیکنان را به ادامه بازی تشویق می‌کند.

گرافیک:

استودیوی بازیسازی Strabreeze معمولا از موتور اختصاصی خودش برای ساخت بازی‌هایش استفاده می‌کند که بازی Syndicate نیز این قاعده مستثنا نبوده است. با وجودی که استودیوی Strabreeze سعی کرده که نورپردازی‌ها را به نحو احسن انجام دهد ولی متاسفانه در بیشتر صحنه‌ها به دلیل استفاده‌ بیش از حد از نور ممکن است کمی سردرد و سرگیجه را نصیب گیمر کند. همچنین کیفیت بافت‌ها آن‌طور که انتظار می‌رفت عالی از آب در نیامده و طراحی شخصیت‌ها نیز چندان چشم‌نواز نیست. متاسفانه این موضوع در شخصیت‌های اصلی داستان بیشتر به چشم می‌آید. همچنین طراحی چهره دشمنان به خوبی انجام نگرفته و چندان راضی کننده نیست. اما در کنار این‌ها باید گفت که لباس شخصیت‌های داستان به خوبی و با جزییات مناسبی ساخته شده و جلوه‌های ویژه و افکت‌های سینمایی نیز به شکلی طراحی شده که ممکن است کمی از نواقص بازی را کم کند و هیجان بازی را به شما برگرداند. اما نقطه قوت Starbreeze در بخش گرافیک؛ خلاقیت و تنوع در ساخت اسلحه‌ها است که می‌بایست مطابق با دنیای مدرنی باشد که بازی در آن اتفاق می‌افتد.


گیم پلی:

سبک بازی تنها به پیشروی و تیراندازی بسنده نمی‌کند. شما به وسیله هک کردن چیپ‌های سربازان می‌توانید کاری کنید که آن‌ها به دشمنانتان و حتی خودشان شلیک کنند. همچنین با تیزهوشی و کمک گرفتن از چیپ‌های مختلف جدا از این‌که خیلی راحت‌تر می‌توانید اهدافتان را عملی کنید می‌توانید نیروی‌تان را در طول بازی بیشتر و بیشتر کنید. باید توجه داشته باشید که در این بازی انسان‌ها به سلاحی تبدیل می‌شوند که می‌توانند از بمب‌های هسته‌ای نیز خطرناک‌تر باشند، پس این فرصت را از دست ندهید. در اختیار داشتن سلاح‌های مختلف در طول مراحل بازی و تیراندازی با آن‌ها از دیگر نکات هیجان انگیز بازی به حساب می‌آید. حرکات در مبارزات تن به تن به خوبی کاره شده و قسمت‌های سینمایی آن نیز بی‌نقص از آب در آمده است. در مجموع می‌توان گفت که گیم پلی بازی بسیار خوب طراحی شده و استودیوی Strabreeze خیلی سعی کرده تا با استفاده از خلاقیت و نوآوری‌اش از المان‌های کلیشه‌ای این سبک بازی‌ها کم کند. همچنین در کنار قسمت تک نفره بازی، با قسمت Co-op نیز روبرو می‌شوید. این قسمت یکی از بخش‌های خوب بازی است که باید حتماً آن را تجربه کنید. این قسمت؛ داستان خاص خودش را دارد که بازیکنان می توانند آن را به صورت چهار نفره بازی کنند.
۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.