نگاهی به فواید خربزه

به گزارش وب دا، مدیر گروه دفتر تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه میوه خربزه در زمره میوه‌های شیرین قرار می‌گیرد، اظهار کرد: هر یکصد گرم خربزه، ۸ گرم کربوهیدرات دارد که بیشترین نوع قند موجود در آن از نوع گلوکز و فروتوز است، بنابراین مصرف بیش از حد آن برای بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود.

یوسف نقیایی یک گرم فیبر، ‌۱۲ میلی‌گرم کلسیم، ۱۷ میلی‌گرم فسفر،‌ ۲۳۸ میلی‌گرم پتاسیم، ‌۱۲۵۰ واحد پیش‌ساز ویتامین A و ۳۱ کیلو کالری انرژی را از مواد تشکیل دهنده درهر یک صد گرم خربزه ذکر کرد.

وی با اشاره به وجود ۳۷ میلی‌گرم ویتامین C در هر یکصد گرم میوه خربزه، نقش این میوه را در طراوت و شادابی پوست و جلوگیری از بیماری‌های لثه موثر دانست.

این کارشناس تغذیه تاکید کرد: ‌میزان پتاسیم موجود در خربزه برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی – عروقی بسیار موثر است و مصرف این ماده غذایی نقش به سزایی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

مدیر گروه دفتر تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به مقدار قابل توجه پیش‌ساز ویتامین A موجود در میوه خربزه، گفت: پیشگیری از بیماری‌های چشمی،‌ جلوگیری از بیماری‌های عفونی، ‌طراوات و شادابی پوست از جمله اثرات خربزه به علت داشتن این ویتامین است.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.