نگاهی به تغییرات برند در باشگاه ها

۲۴م آذر ،

باشگاه های فوتبال گاهی تغییراتی در برندهای خود می دهند. این تغییرات گاهی تنها محدود به قاب دور، رنگ و یا نوشته هایی آن می شوند و اغلب تغییر بسیار اساسی در لوگوی یک باشگاه ایجاد نمی شود.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، برندها و لوگوهای باشگاهها هم مثل سایر اجزای این عوامل با مرور زمان تغییراتی دارند. تغییراتی که اگر چه اغلب بسیار بزرگ نیستند ولی ملموس به نظر می رسند. در این جا قصد داریم به تغییرات لوگوی ۴ باشگاه بزرگ فوتبال اشاره کنیم.

در این باشگاهها لوگوها اغلب شکل کلی خود و رنگ را حفظ کرده اند و تنها تغییراتی جزئی در آن ها اعمال شده است به طور مثال لوگوی تیم آرسنال لوگوهای قرمز با یک توپ جنگی در وسط آن ها می باشد. در سال ۱۸۸۸ لوگوی بدون رنگ این باشگاه در حالی تعییر شکل داد که در سال های ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۱ قابی معربی دور لوگو را گرفته بود و توپ جنگی در وسط آن و نوشته AFC1930 بر روی آن حک شده بود.

در سال ۱۹۵۲-۱۹۵۱ همین لوگو تغییر شکل در شکل هندسی داخلی خود داشت. در سال های ۱۹۵۲ تا ۲۰۰۲ نیز لوگوی آرسنال باز قاب مربعی دور خود را از دست داد و درسال های ۲۰۰۲ تا اکنون به شکل امروزی خود درآمده است. لوگوهای متفاوت آرسنال در طول یک قرن و چندین سال قبل تغییرات جزئی بسیاری داشته است.

باشگاه پرطرفدار رئال مادرید نیز لوگویی با تغییرات بسیار داشته است به خصوص از زمانی که فعالیتهای پادشاه اسپانیا از این باشگاه به میان آمد و از آن به بعد یک تاج سلطنتی بر بالای لوگوهای طراحی شده در این تیم دیده می شد. در سال ۱۹۰۲ تا ۱۹۰۸ لوگوی تیم رئال مادرید قابی نداشت و کم کم در طی سال ۱۹۰۸ تا ۱۹۲۰ قاب دایره ای شکل به دور خود پیدا کرد.

از سال ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۱ تاج سلطنتی بر بالای لوگو قرار کی گرفته است در سال های ۱۹۳۱ تا ۱۹۴۱ یک رده آبی رنگ بر وسط لوگو کشیده شد و کم کم رنگ زرد برای حواشی لوگو و رنگ قرمز برای تاج سلطنتی بالای لوگو آورده شد. در سال های ۱۹۴۱ تا ۱۹۹۷ رده آبی به بنفش تغییر رنگ داد که البته در سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ دوباره به آبی تغییر رنگ داد.

در لوگوی تیم چلسی نیز بیشترین تغییرات دیده می گردد. لوگوی چلسی در ابتدا تصویری کاملا متفاوت با لوگوی امروزی داشت. در ابتدا این لوگو برگرفته از آسایشگاه بازنشستگان چلسی در لندن بود. در سال ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۳ لوگوی باشگاه توسط تردریک تغییر یافت و شکل رسمی تر پیدا کرد.

در سال ۱۹۵۳ مفاد شیر به لوگو اضافه شد و کادری دایره ای با جزییات داخلش به آن اضافه شد . در سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۵ نیز لوگو نسبت به قبل ساده تر شد و در طی سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ به شکل لوگوی امروزی درآمد و معقول تر شد.

لوگوی باشگاه المپیک مارسی نیز در ابتدا از دو حرف M,D تشکیل یافته بود و کم کم همین شکل تغییراتی پیدا کرد. طرح آرث دکو و جانشینی O به جای D و آمدن یک ستاره بالای آن، المپیک مارسی را به باشگاهی با تغییرات لوگوی بسیار تبدیل کرد./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.