نگاه آمریکا و اسرائیل به برنامه هسته‌ای ایران متفاوت است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

ایران > سیاست‌خارجی
مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از اختلاف نظر واشنگتن و تل آویو در مورد برنامه هسته‌ای ایران خبر داد و گفت: رژیم صهیونیستی مدعی است که موجودیتش با هسته ای شدن ایران به خطر می‌افتد. اما آمریکایی‌ها چنین نگرانی نداشته و عجله‌ای برای توقف برنامه هسته‌ای ایران ندارند.

مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: ژنرال “مارتین دمپسی” رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: مقامات واشنگتن دیدگاه و تحلیل متفاوتی نسبت به مقامات تل آویو در مورد برنامه هسته‌ای ایران دارند.

وی افزود: این تفاوت دیدگاه ناشی از تفاوت در گزارش سازمان‌های اطلاعاتی دو طرف در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

به گفته این مقام آمریکایی نگرانی رژیم صهیونیستی از دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای بسیار بیشتر از واشنگتن است، زیرا این رژیم مدعی است که موجودیتش در این صورت به خطر می‌افتد. این در حالی است که آمریکایی‌ها چنین نگرانی نداشته و عجله‌ای برای توقف برنامه هسته‌ای ایران ندارند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هفته گذشته نیز گفت: بر اساس اطلاعاتی که از توانائی های ارتش اسرائیل دارم، معتقدم اسرائیل نمی تواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند.

این اظهارات ژنرال دمپسی در حالی ایراد می شود که مقامات و رسانه‌های صهیونیستی در روزهای اخیر تبلیغات سنگینی را درباره امکان حمله به ایران انجام داده‌اند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.