نگاه احمد شهید به مسائل اقلیت‌ها در ایران سیاسی است/ تضییع حقوق اقلیت‌ها در ایران، سخنی بیهوده است

۰۷م آذر ،

نماینده ارامنه جنوب ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: در ایران به ویژه پس از انقلاب اسلامی جامعه اقلیت دینی همواره همانند سایر شهروندان از حقوق مادی برخوردار بوده و برخلاف تبلیغات مسموم برخی کشورها که سعی در سیاه‌نمایی واقعیت‌ها دارند، تضییع حقوق اقلیت‌ها سخنی بیهوده و غیرواقعی است.

روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب ایران، در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به گزارش احمد شهید دربارهٔ محدود بودن فعالیت اقلیت‌های مذهبی در ایران و مورد آزار و اذیت قرار گرفتن آنان گفت: این گزارش صحت ندارد و براساس سابقه تاریخی اقلیت‌ها در ایران به خصوص ارامنه و امکاناتی که در اختیار آنان قرار دارد، گزارش احمد شهید با واقعیت‌های موجود مطلقا تطبیقی ندارد.
 

وی در ایران به ویژه پس از انقلاب اسلامی جامعه اقلیت دینی همواره همانند سایر شهروندان از حقوق مادی برخوردار بوده و برخلاف تبلیغات مسموم برخی کشورها که سعی در سیاه‌نمایی واقعیت‌ها دارند، تضییع حقوق اقلیت‌ها سخنی بیهوده و غیرواقعی است.

نماینده ارامنه جنوب ایران در ادامه با اشاره به آزادی تدریس زبان و متون دینی اقلیت‌ها در ایران، تصریح کرد: اقلیت‌های مذهبی در ایران امکاناتی از جمله انجمن‌های فرهنگی و ورزشی دارند و زبان و متون دینی خود را با آزادی کامل تدریس می‌کنند.
 
بگلریان افزود: اقلیت‌های مذهبی در ایران، آئین‌های خاص و اعیاد دینی خود را بدون هیچ محدودیتی برپا می‌کنند.
 

وی همچنین اظهار داشت: احمدشهید اطلاعات خود را از فرقه‌ها و گروه‌هایی با دیدگاه‌های خاص و دریافت می‌کند، که این فرقه‌ها و گروه‌ها با پیش‌زمینه سیاسی و غرض شخصی اطلاعات مخالف با واقعیت را به وی می‌دهند.
 

نماینده ارامنه جنوب ایران با اشاره به فعالیت‌های اقلیت‌های دینی پذیرفته شده در چهارچوب قانون، گفت: انجمن‌ها و نهادهای مذهبی در ایران به امور دینی، اداری، فرهنگی، اجتماعی و خیریه می‌پردازند و رقابت‌های داخل گروهی و انتخابات‌ این انجمن‌های مذهبی در مقیاس داخل جامعه‌ای و خرده فرهنگ خود، نشان از آزادی فعالیت آنان در ایران دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.