نگاه به توله حیوانات زیبا باعث افزایش تمرکز افراد می‌شود!!

مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه هیروشیما نشان می‌دهد: نگاه کردن به تصاویر توله حیوانات زیبا باعث افزایش تمرکز و کارآیی انسان می‌شود.

 

 Animals

 

 

در این پژوهش ۴۸ داشجو شرکت کرده و در سه مرحله آزمایش، توانایی شناختی و مهارتی افراد پس از نگاه کردن به تصاویر توله حیوانات جذاب مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

در آزمایش اول از شرکت‌کنندگان خواسته شد که یک بازی را انجام دهند، در مرحله دوم یک جستجوی تصویری با استفاده از یک ماتریس اعداد انجام شد و در آزمایش سوم نیز میزان تمرکز افراد مورد ارزیابی قرار گرفتند.

 

در هر سه مرحله آزمایش، میزان دقت و عملکرد افرادی که پیش از شروع آزمایش به تصویر توله حیوانات نگاه کرده بودند، در مقایسه با سایرین بهتر گزارش شده است.

 

در مطالعه دیگری که در سال ۲۰۰۹ میلادی انجام شده بود، نگاه کردن به شیئ یا یک تصویر زیبا به عنوان عاملی برای افرایش دقت افراد مطرح شده بود.

 

این یافته می‌تواند توضیحی برای افزایش میزان دقت و مراقبت والدین و اطرافیان از نوزادان باشد.

 

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که نگاه به تصاویر اشیاء یا حیوانات زیبا باعث بهبود و ارتقاء عملکرد بویژه در کارهای نیازمند تمرکز می‌شود، از این رو محققان پیشنهاد می‌کنند که افراد پیش از شروع کار روزانه چند دقیقه‌ای را به دیدن این تصاویر اختصاص دهند.

منبع:ایسنا

جالب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.