نگاه تک بعدی سبب شکست پزشک خانواده می گردد

فروردین ۱۴۰۳

ناکامی طرح پزشک خانواده محصول توجه تک بعدی یک رشته خاص به نام پزشکی است.

عباس عباسی زاده نایب رئیس اول شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: اگر ما بگویم وزارت بهداشت را حفظ پزشکان می باشند که می چرخانند راه را اشتباه رفته ایم و با این تصور موفق نخواهیم بود اشتباهی که متاسفانه گاهی در بعضی ادوار در سیستم بهداشت و درمان رخ داده است.

وی با اشاره به عدم موفقیت برنامه پزشک خانواده تصریح کرد: شاید همان گونه که بعضی مسئولان نیز به آن اذعان دارند بتوان سبب مشکلات به وجود آمده در طرح پزشک خانواده را توجه به تک بعدی به یک رشته خاص به نام پزشکی نبود نگاه کلی به پتانسیل های و ظرفیت های موجود در نظام سلام عنوان کرد.

عباس زاده اضافه کرد: تا زمانی که چنین رویکردی در سیستم سلامت وجود داشته باشد تنها در طرح پزشک خانواده بلکه در سایر طرح ها و تصمیم گیری ها در حوزه سلامت نیز موفق نبوده و چالش های موجود در این عرصه همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در رویکردهای بخشی نگر گفت: قطعا توسعه نظام سلامت مستلزم تبین و گسترش رویکرد جامع نگر در تمام بخش ها اعم از جامعیت در نیازهای انسانی جامعیت در خدمتی که باید به مردم ارائه شود و جامعیت در توجه به رشته های تخصصی مختلف است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.