نگاه خودروسازان جهان به رونق بازار روسیه

۱۹م دیماه ،

نگاه خودروسازان جهان به رونق بازار روسیه

Bookmark and Share

در حالی که بازار خودرو در اروپا در رکود است، خودروسازان جهان برای یافتن مشتری‌های تازه توجه بسیاری به روسیه دارند.  پیش‌بینی می‌شود روسیه تا سال ۲۰۲۴ با پیشی گرفتن از آلمان به بزرگترین بازار خودروی اروپا تبدیل شود و همین سبب هجوم کارخانه‌های خودروسازی به این کشور شده است. 

گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با نگاهی به کارخانه تازه جنرال موتورز در شهر نیژنی نوگدرو، پایتخت خودروسازی روسیه آغاز می‌شود. در این کارخانه قرار است سالانه ۳۰ هزار دستگاه شورلت آوئو سدان (عکس بالا) تولید شود.

جنرال موتورز پنج کارخانه خودروسازی در روسیه دارد و قصد دارد در پنج سال آینده یک میلیارد دلار در این کارخانه‌ها سرمایه‌گذاری کند. این کارخانه در سرمایه‌گذاری هنگفت در خودروسازی روسیه تنها نیست. 

نگاه خودروسازان جهان به رونق بازار روسیه

هیوندای سولاریس (اکسنت) سال ۲۰۱۱ پرفروش‌ترین خودرو در روسیه بود

رنو-نیسان ماه قبل بیشتر سهام خودروسازی آفتاواز را از دولت روسیه خرید و برای اولین بار مدیریت یک خودروسازی روسی بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به دست خارجی‌ها افتاد. اکنون اتوواز تولید خودروهای داتسن را جایگزین ساخت مدل‌های لادا خواهد کرده که چند دهه از تولید آن‌ها می‌گذرد. 

جنرال‌موتورز و رنو به همراه فورد و فولکس‌واگن با قراردادهایی با دولت روسیه می‌خواهند سالانه ۳۵۰ هزار خودرو در روسیه تولید کنند. هیوندای به تنهایی می‌خواهد امسال ۲۲۰ هزار دستگاه خودرو در روسیه تولید کند. مدل سولاریس (اکسنت در بعضی بازارها) هیوندای در سال ۲۰۱۱ پرفروش‌ترین خودروی سال شد. 

با اینکه روسیه اکنون بخشی از سازمان تجارت جهانی است اما به خاطر قوانین دولت هنوز برای خودروسازان خارجی صرف می‌کند به جای صادرات، خودروها را در داخل این کشور بسازند. دولت هزینه‌ای برای بازیافت خودروهای خارجی تعیین کرده است که خودروسازان داخلی از پرداخت آن معافند و به همین سبب هزینه ساخت خودرو در روسیه به ازای هر ماشین تا ۷۰۰ دلار کمتر است. 

فروش خودرو در روسیه در حال رسیدن به سه میلیون دستگاه در سال است. روسیه اکنون نهمین اقتصاد جهان است اما از نظر حجم بازار خودرو در جهان هفتم است. به ازای هر هزار نفر در روسیه ۲۵۰ خودرو وجود دارد. در مقایسه‌ این رقم در هند ۱۱ دستگاه به ازای ۱۰۰۰ نفر،  چین ۴۹ دستگاه، آلمان ۵۱۵ دستگاه و آمریکا ۶۴۳ دستگاه به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است. 

برچسب ها : خودروسازی جهان | خودروسازی روسیه | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۱/۰۱
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.