نگاه سرمایه گذاران ارزش معاملات “بازارسرمایه” را به ۳۸۷ میلیارد تومان رساند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نگاه امیدواری به چشم انداز مثبت بازار سرمایه در اینده ی نزدیک سرمایه گذاران ،ارزش معاملات را به ۳۸۷ میلیارد تومان رساند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،امروزو ۲آذر ماه ۹۲،تالار شیشه ای با با روی باز به استقبال معامله گران رفت بطوریکه در ابتدا  شاخص با ۷۸ هزار واحد معاملات خود را اغاز کرد و درحالی که ساعتی از آغاز معاملات  نگذشته بود که شاخص کل با ثبت رکورد دیگر به قله ی ۷۹ هزار واحدی صعود کرد.

اما با فتح این قله تاریخی تازه، بر فشار عرضه ها افزوده شد و در نهایت بازار کار خود را با رشد ۴۵۰ واحدی و مقدار شاخص ۷۸۸۷۴ به پایان رسانید. ارزش ۳۷۸ میلیارد تومانی معاملات امروز، همچنان نشان از امیدواری بازار به آینده ای بهتر می باشد.

حتی عرضه های سنگین صورت گرفته در بسیاری از صفهای خرید از جمله گروه بانکی، مانع از فروکش شدن عطش خرید فعالان بازار نگردیده و قیمتها با سرعت بالا و شیب تندی در حال افزایش می باشند. اما نمادهای پالایشی سبب پایین کشیدن شاخص کل شد و بیشترین تاثیر را در بازگشت  شاخص کل داشت.

در بازار امروز بیشترین توجه بازار معطوف گروه واردات محور یعنی ۴ گروه انفورماتیک،خودروو، دارو و بانکی است در حالیکه گروه پتروشیمی و سیمان نیز بواسطه خبرها خوب از وضعیت بهتری برخوردارند. 

وتجارت از برترین صف های خرید گروه بانکی است و دو نماد دزهراوی و خبهمن همچنان صف خرید مستحکمی دارند. ۴ نماد بانکی برترین صف های خرید بورسی می باشند که وپاسار پرحجم ترین آن ها است. با تشکیل صف برای نمادهای وبصادر و وکار، تنها این وپست است که از گروه بانک با صف پر حجمی روبرو نیست. این صنعت بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشته است. 

نمادهای تاپیکو،شبندر،وبصادر و فارس از نمادهای پر بیننده و اریان ۴،دزهراوی،خبهمن،وبملت و اخابر بهترین تقاضا و پالایش نفت بندرعباس،سرامیک های صنعتی اردکان و پالایش نفت اصفهان بهترین عرضه را داشتند.

بانک تجارت،بانک پاسارگاد،بانک ملت و بانک صادرات ایران بیشتررین حجم بازار را نصیب خود کردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.