نگاه فیگارو به فوریت مذاکره در مساله غزه

۲۹ آبان ،

AFP11-1.jpg

“در جریان درگیری میان اسرائیل و حماس، اولویت باید با مذاکرات باشد. اسرائیل خواستار توقف حملات موشکی از طرف غزه است با این حال انجام عملیات زمینی علیه نوار غزه پیامدهای ناگواری برای فلسطینی‌ها و همچنین برای خود اسرائیل در پی خواهد داشت.”

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه فرانسوی زبان فیگارو با بیان این مطلب نوشته است: “کافی است که عملیات پیشین اسرائیل در سال‌ ۲۰۰۸ را بیاد بیاوریم که ۱۴۰۰ کشته در غزه بر جای گذاشت اما مشکلی را حل نکرد؛ بلکه حتی در آن وقت سبب منزوی‌تر شدن اسرائیل شد و در نهایت آن اسرائیل یکی از متفقین ارزشمند خود یعنی ترکیه را از دست داد.

امروز قدرت موشکی حماس نسبت به قبل بیشتر شده و در سطح بین‌المللی بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد. حامیان حماس علاوه بر ایران، سوریه و حزب الله لبنان؛ ترکیه ، قطر و مصر تازه می باشند که توسط اخوان المسلیمن هدایت و رهبری می‌شود. هر یک از این سه کشور (ترکیه، قطر و مصر تازه) برای حمایت از حماس دست به ابتکارات متعددی زده‌اند.

در این همگرایی به سمت حماس تهدیدی قابل تامل برای اسرائیل وجود دارد که همچنان نگران کننده به نظر می‌رسد؛ چرا که امروز زرادخانه غزه در اختیار شبه‌نظامیان بنیادگرا قرار دارد. به همین منظور برای انجام مذاکرات و جداسازی حماس از تهران، باید سریعا آتش بس اعلام شود.”

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.