نگاه ها به حل مشکل مدارس استیجاری مقطعی است

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مدارس استیجاری را نشان دهنده وجود ناعدالتی در فضای آموزشی کشور خواند وگفت: واقعیت آن است که تا زمانی که نگاه‌ها برای رفع مشکلات مدارس استیجاری مقطعی باشد شاهد حرکت موثری برای رفع این مشکل در کشور نخواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت؛جواد هروی افزود: متاسفانه امروزه به ساختارهای آموزشی در کشور بی‌توجه هستیم و به رغم وجود تبلیغات گسترده‌، اما باز هم این موضوع در بسیاری از شهرها به ویژه مناطق محروم بی‌داد می ‌کند.
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: درسال‌های قبل به رغم وجود طرح‌های عمرانی بسیار در اکثر وزارتخانه‌های کشور، وزارت آموزش و پرورش از این قضیه مستثنی ماند به گونه‌ای که با طرح‌های جدید مثل طرح تحول بنیادین، نتوانست تغییرات به وجود آمده در ساختار  آموزش و پرورش را با طرح‌های عمرانی منطبق کند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه با افزوده شدن پایه ششم ابتدایی با کمبود شدید مدارس و کلاس‌ها روبرو شدیم، تصریح کرد: نهادهای آموزشی و مدارس درکشور ما مغفول ماندند و با وجود آنکه خیلی‌ها معتقد می باشند که در آموزش و پرورش کارهای گسترده‌ای انجام شده اما جای این سوال باقی است که این‌گونه اظهارنظرها با چه معیاری سنجیده شده است، آیا با ۵/۱۲ میلیون دانش‌آموز یا یک میلیون کادر اداری آموزشی سنجیده شده است؟
وی، با انتقاد از اینکه وجود مدارس استیجاری در کشور مشکلاتی را برای فضای آموزشی ایجاد می‌کند، تاکید کرد: در اقصی نقاط کشور وضعیت فضاهای آموزشی اسف‌بار است که نمونه آن را می‌توان در بحث سرانه آموزش کشور، ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش و اختصاص اعتبارات لازم در این زمینه ملاحظه کرد.
هروی، یادآور شد: متاسفانه با وجود ادعای عدالت اجتماعی، شاهد ناعدالتی نسبت به فضای آموزشی کشور هستیم.
نماینده مردم قائنات در مجلس، با بیان اینکه اصولا نگاه‌ها برای رفع مشکلات مدارس استیجاری مقطعی است، افزود: ما در مباحث آموزش و پرورش دارای برنامه‌ریزی‌های سنجیده و درازمدت نیستیم و نبود برنامه‌های کارشناسانه سبب شده که هرچه جلوتر می‌رویم با کاستی‌ها و نقاط ضعف بیشتری روبرو می‌شویم.
رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد:  دربرنامه ۵ ساله پنجم توسعه مشکلات حوزه آموزش و پرورش لحاظ شده است و اگر مجری هم به آن عمل می‌کرد ما امروز شاهد این‌گونه معضلات نبودیم.
وی، به وضعیت اعتبارات در خصوص رفع مشکلات مدارس استیجاری اشاره کرد و افزود: به جرات می‌توان گفت برای تخصیص اعتبارات نسبت به این مهم، بودجه خاصی در نظر گرفته نشده و علاوه بر آن نیز نسبت به این مدارس بی‌توجهی هم صورت گرفته است؛ بدون‌شک وجود مدارس استیجاری توهین و اهانت به فضای آموزشی است و باید این مقوله زشت و ناهماهنگ به زودی از عرصه آموزش ما خارج شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، به نحوه ورود این کمیسیون نسبت به تعیین تکلیف مدارس استیجاری اشاره کرد و گفت: ما سال‌ها است مشکل فضای آموزشی را دستور کار قرار دادیم اما متاسفانه بعد از مدتی آن را رها کردیم بنابراین لازم است تا کمیسیون به طور جدی وارد عمل ‌شود و امیدوارم در قبال این مشکلات که هرساله دامن‌گیر نظام آموزشی کشور می‌شود تدبیر سنجیده‌ای را اتخاذ کند زیرا درغیر این صورت ادامه این روند نتایج خوبی را بری ما به همراه نخواهد داشت
 
 


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.