نگاه گربه پایتخت به زخم‌های مردم در قرن ۲۱

۷ م دیماه ،

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی سوره مهر، حسینی گفت: «گربه پایتخت» نام داستان بلندی است که در حال آماده سازی است. این داستان استعاری است و مشکلات شهرنشینی، شلوغی و بی توجهی آدم‌ها به یکدیگر را از دید یک گربه به نمایش می‌گذارد.

وی با تشریح این کتاب گفت: مشکلات شهرنشینی اجازه نمی‌دهد انسان‌ها به مسائل واقعی خود نگاه کنند، به همین سبب، به سادگی از کنار واقعیت‌ها می‌گذرند.

حسینی این کتاب را متفاوت از رمان « قسمت دوم» خواند و گفت: «قسمت دوم» ماجرای بازجوی دو دانشجو است که توسط یک ساواکی به نام هرمز در ایام عید سال ۱۳۵۷ است. ولی «گربه پایتخت»، روایتی از زخم‌های قرن بیست و یک است که درمانش جز با همدردی و همدلی امکان پذیر نمی‌شود. این داستان از زبان گربه‌ای است که از گوشه‌ای، به شلوغی جمعیت، بی‌توجهی اشخاص به یکدیگر، بی‌عاطفگی آدم‌ها می‌نگرد و آن را روایت می‌کند.

نویسنده «قسمت دوم» دربارهٔ کتاب دیگرش «دختر کوهستان» نیز گفت: «دختر کوهستان» رمانی دربارهٔ داغستان است که در دوره تاریخی بعد از جنگ‌های ایران و روس اتفاق می‌افتد و تا سال ۱۹۱۸میلادی را دربرمی‌گیرد.

از سیدهاشم حسینی تاکنون رمان‌های «اشک آخر»، «گلسنگ»، «قسمت دوم» که همگی برگزیده جشنواره داستان انقلاب می باشند انتشار یافته است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.