نگذاریم ساختمان‌های بلند مرتبه در بافت‌های فرسوده ساخته شود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/یک عضو شورای شهر تهران با تاکید به توجه ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده جنوب و شمال تهران گفت: باید به این بافت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم و نگذاریم ساختمان‌های بلند مرتبه در این بافت‌ها ساخته شود تا بعدا برای اطفای حریق در این ساختمان‌ها دچار مشکل نشویم.

به گزارش ممتاز ؛ محسن سرخو با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط شورای شهر تهران در خصوص آتش سوزی خیابان جمهوری گفت: بهتر است که در چهل و ششمین جلسه یکبار دیگر متن این گزارش قرائت شود.

در ادامه احمد مسجدجامعی خطاب به محسن سرخو گفت: با توجه به اینکه این گزارش طولانی است و حدود ۴۰ دقیقه از وقت شورا را می‌گیرد بهتر است بعد از اصلاحات در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

ابوالفضل قناعتی نیز در این مورد گفت: به هر ترتیب آتش سوزی خیابان جمهوری اتفاق افتاده و باید یکبار دیگر به خانواده‌های بازماندگان تسلیت بگویم اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که در آینده باید در خصوص ساخت و سازهای بلند مرتبه توجه ویژه داشته باشیم و تجهیزات آتش نشانی متناسب را فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به حجم ساخت و سازها در معبرهای تنگ و تاریک این سوال پیش می‌آید که آیا تجهیزات آتش نشانی برای مواقع بحرانی در این معابر مناسب است یا خیر؟

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: باید تجهیزات آتش نشانی به روز شود و در برنامه پنج ساله دوم شهرداری توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم تا دیگر شاهد اتفاقاتی مانند اتفاق آتش سوزی خیابان جمهوری نباشیم.

به گزارش ایسنا، بار دیگر محسن سرخو، عضو شورای شهر تهران افزود: از کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران و اعضای آن درخواست می‌شود که با همکاری معاونت خدمات شهری اعتبارات لازم را برای به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی در بودجه سال پیش بینی کنند.

مهدی چمران نیز در خصوص توجه به ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده و پیش بینی تجهیزات آتش نشانی مورد نیاز شهر تهران گفت: باید خود مالکین ساختمان‌های بلند امکانات مورد نیاز برای اطفای حریق و دیگر موارد ایمنی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: آتش نشانی با بروز کردن تجهیزات خود می‌تواند نردبان برای ساختمان ۱۰ طبقه را فراهم کند اما اگر ساختمان‌های ۲۰ یا ۳۰ طبقه ساخته شد چه باید کرد؟ در نتیجه باید خود مالکین امکانات مورد نیاز را فراهم کنند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.