نگرانی از افزایش مصرف و تامین آب تهران

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای نسبت به تداوم افزایش مصرف آب در تهران ابراز نگرانی و اعلام کرد: در صورت ادامه روند افزایش دما در روزهای آتی، نگرانی‌هایی در خصوص تامین آب در تهران به وجود خواهد آمد.

به گزارش ممتاز : به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گزارش‌های سازمان هواشناسی از تداوم افزایش دمای هوا در تهران تا ۴۰ درجه سانتیگراد حکایت دارد که این مساله افزایش مصرف آب را در پی خواهد داشت؛ این در حالی است که ظرفیت منابع سدها، شبکه توزیع و حجم مخازن آب تهران، توان این افزایش ناگهانی را ندارد.
این اطلاعیه می‌افزاید: مصرف آب در تهران در روزهای اخیر تا سه میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب افزایش یافته است که در صورت ادامه روند افزایش دما در روزهای آتی، نگرانی‌هایی در خصوص تامین آب در تهران به وجود خواهد آمد. در پایان این اطلاعیه، شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن اعلام اینکه تمامی امکانات خود را برای مدیریت این وضعیت به کار خواهد بست، از شهروندان تهرانی خواسته است تا با مسوولیت‌پذیری و رعایت الگوی مصرف آب، این شرکت را در طول روزهای گرم پیش رو، در مقابله با کمبود آب یاری کنند.
در همین حال، مهدی ثمره هاشمی، مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در گفت‌و‌گو با «ایلنا»، درخصوص سرانه مصرف روزانه آب کشور گفت: سرانه مصرف آب در کشورهای مختلف بنا به فرهنگ، آیین و رسوم‌شان متفاوت است و نباید انتظار داشته باشیم سرانه مصرف ما هم با دیگر کشورها یکی باشد؛ اما با کاهش مصرف ۵۰ لیتر در روز و رسیدن به ۱۳۰ لیتر مصرف روزانه می‌توانیم بدون مواجه شدن با مشکل خاصی نیاز کشور را تامین کنیم.
ثمره هاشمی با اشاره به هدر رفت آب در شبکه‌ها، افزود: تصفیه‌خانه‌ها باید بهینه‌سازی شوند و استفاده از دورفشان‌ها، شیرهای اهرمی، پدالی، الکترونیکی، دقت در نوع لباسشویی، ظرفشویی، نوع دوش حمام و دقت در تجهیزات مورد استفاده در منازل می‌توانند در پایین آمدن سرانه مصرف آب موثر باشند. وی تاکید کرد: با توجه به کم‌آبی، پایین بودن بارندگی و خشکسالی در صورت مصرف بی‌رویه مردم و استفاده‌های غیرضروری از آب شرب، با افت فشار و سهمیه‌بندی تابستان را خواهیم گذراند.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.