نگرانی از مقاومت سازه در مسکن مهر

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/«برای مسکن مهر نگرانیم» این جمله را معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور دربارهٔ وضعیت ایمنی در مسکن مهر گفته و معتقد است که در بحث مقاومت سازه آنطور که باید و شاید در ساختمان‌های مسکن مهر، استانداردها رعایت نشده است.

به گزارش ممتاز ؛ مرتضی اکبر‌پور در گفت‌وگو با ایسنا ،گفت: بحث مسکن مهر باید از متولیان امر که وزارت مسکن، راه و شهرسازی است، پرسیده شود و اظهارنظری که از سوی این اشخاص بیان می‌شود قطعا کارشناسی شده است. اما در زمان وقوع زلزله ورزقان شاهد بودیم که مجموعه مسکن مهر این شهر دچار تخریب‌های بسیاری شده بود و از همین رو است که برای وضعیت ایمنی مسکن مهر نگران هستیم.

وی با بیان اینکه مقاومت سازه و … آنطور که باید و شاید در پروژه‌های مسکن مهر رعایت نشده، گفت: آنطور که من شنیده‌ام، متاسفانه در بعضی از پروژه‌ها اجرا را به نفرات دوم و سوم سپرده و از این طریق سعی شده که قیمت‌ها و هزینه‌ها کم شود.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اگر این شنیده‌ها واقعیت داشته باشد، نگرانی شدیدی بابت ایمنی در مسکن مهر وجود دارد، افزود: سازمان فنی حرفه‌ای کشور باید بر روی کارگران و اشخاص فنی در ساختمان‌ها نظارت داشته و با ارائه آموزش‌های فنی حرفه‌ای به این اشخاص، ‌کارت‌های مهارت به آنان بدهد و پس از آن داشتن چنین کارت‌هایی برای کارگران اجباری شود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.