نگرانی از کرونای هندی در ۳ استان/چرایی نوسان در آمار فوتی‌ها

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ضمن تشریح وضعیت بیماری در کشور و مراجعات کرونایی به بیمارستان‌ها، گفت: از آنجایی که لود بالایی از بیماران بدحال در موج چهارم‌ اپیدمی در ICUها بستری شدند، گسترش ریوی بیماری امکان کمک رسانی به بیمار را عملی نمی‌کند، به همین دلیل این بیماران فوت کرده و می‌بینیم که آمارهای روزانه متفاوت است.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت کرونا در کشور و وضعیت مراجعات به بیمارستان‌ها، گفت: مراجعین جدید مبتلا به کرونا به بخش های بیمارستانی به طور چشمگیری کاهش یافته است و خوشبختانه تخت‌های ای سی یو عمدتا اشغال نیستند و تخت‌های خالی به میزان زیاد وجود دارد. میزان‌ مرگ‌و میر هم به تدریج در حال کاهش است.

وی افزود: البته به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان که چند شهرستان وضعیت قرمز دارند و همچنین یک شهر در کرمانشاه، بقیه شهرهای کشور در وضعیت نارنجی یا زرد قرار دارند. امید داریم که شهرهایی که در وضعیت نارنجی قرار دارند، به سمت زردشدن رفته و شهرهای زرد نیز بالاخره برای اولین بار به سمت شهر سفید تغییر پیدا کنند.

مردانی درباره شناسایی جهش‌های جدید کرونا در کشور نیز گفت: متاسفانه در حال حاضر مشکل عمده در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نگرانی از بروز ویروس جهش یافته هندی است. بنابراین باید مواظب باشیم که این ویروس در کشور گسترش پیدا نکند.

چرایی نوسان در تعداد فوتی‌ها

وی درباره چرایی نوسان در میزان فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا نیز گفت: میزان مرگ‌ و میر واقعی از میزان مرگ رسمی که اعلام می‌شود، بالاتر است. منتها از آنجایی که لود بالایی از بیماران بدحال در موج چهارم‌ اپیدمی در ICUها بستری شدند و بیمارانی که وضعیت ریوی‌شان بدتر شده و بیماری گسترش یافته، گسترش ریوی بیماری امکان کمک رسانی به بیمار را عملی نمی‌کند، به همین دلیل این بیماران فوت کرده و می‌بینیم که آمارهای روزانه متفاوت است. حجم بیماران بدحال همچنان در بیمارستان‌ها وجود دارد، البته که نسبت به قبل کمتر شده است.

مردانی گفت: فکر می‌کنم حداقل تا دو الی سه هفته دیگر، میزان مرگ‌های سه رقمی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.