نگرانی از گسترش استفاده از موبایل در کلاس‌ها

۱۵م دیماه ،

تحقیقات نشان داده که ۹۴ درصد دانش‌آموزان از گوشی‌های تلفن همراه برای دسترسی به سرویس‌های شبکه اجتماعی سرکلاس درس استفاده می‌کنند.
به گزارش موبنا، مطالعات نشان داده که بیشترین استفاده از اینترنت سر کلاس درس برای دسترسی به سرویس‌های شبکه اجتماعی است و گوش دادن به موسیقی، بازی و ارسال پیامک و عکاسی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.
در یک نظرسنجی که در کشورهای اروپایی انجام شده، فقط چهار درصد اشخاص اعلام کرده‌اند که سر کلاس درس از گوشی‌های تلفن همراه‌شان استفاده نمی‌کنند.
بر اساس این بررسی‌ها هیچ کلاس درسی را نمی‌توان یافت که دست‌کم نصف دانش‌آموزان یا دانشجویان از دستگاه‌های موبایل استفاده نکنند.
مطالعاتی که به تازگی صورت گرفته، نحوه استفاده دانش‌آموزان، زمان و ارتباط میان استفاده از تلفن همراه و نوع نظمی که در کلاس توسط معلم اعمال می‌شود را مورد بررسی قرار داده‌اند.
بر این اساس مشخص شده، ۹۴ درصد دانش‌آموزان از این گوشی‌ها برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، ۹۵ درصد به عکاسی و فیلمبرداری می‍‌‌‌‌ پردازند، ۹۴ درصد ایمیل و پیامک می‌فرستند، ۹۳ درصد موسیقی گوش می‌کنند و ۹۱ درصد سرکلاس به مکالمه می‌پردازند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.