نگرانی دشمنان بیداری اسلامی است نه سلاح هسته ای

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه غرب به دلیل واقف بودن بر اهمیت بیداری اسلامی تمام تلاش خود را مصروف پیشگیری از تحقق آرمان های اسلامی می کند، افزود: نگرانی دشمنان بیداری اسلامی است نه سلاح هسته ای.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (دوشنبه) محمد صبحی العتیق رئیس فراکسیون النهضه در مجلس موسسان تونس را به حضور پذیرفت.

جلیلی در این دیدار با تمجید از مبارزات ملت مسلمان تونس در برابر رژیم دیکتاتور و وابسته زین العابدین بن علی پیروزی انقلاب تونس را سر آغاز حرکت بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا دانست و افزود: این بیداری آرزوی همه ملت های مسلمان منطقه بود که علی رغم میل جریان استکبار تحقق یافت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی  با اشاره به اینکه غرب به دلیل واقف بودن بر اهمیت بیداری اسلامی تمام تلاش خود را مصروف پیشگیری از تحقق آرمان های اسلامی می کند، افزود: نگرانی دشمنان بیداری اسلامی است نه سلاح هسته ای.

سعید جلیلی تأکید کرد: گسترش ادبیات جدید هم چون جهان مستکبر و مستضعف در قاموس اندیشه سیاسی نسل جدید از دستاوردهای این پیروزی بزرگ به شمار می رود.

وی با تأکید بر ابعاد اسلامی بیداری در کشورهای مختلف گفت: خوشبختانه در معادلات جاری تئوری اندیشمندان اسلامی مبتنی بر “اسلام تنها راه حلّ سیاسی نجات امت اسلامی است” تحقق یافته است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: مسلمانان با برخورداری از پشتوانه عظیم اندیشه تابناک اسلام قادر خواهند بود به تمام اهداف بلند خود از جمله آزادی فلسطین و قدس شریف دست یابند.

وی ادامه داد: پیوند اندیشه دینی به مقاومت فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه عامل پیروزی آن بر رژیم اشغالگر قدس شد.

جلیلی با ضروری دانستن انسجام و روح هم گرایی در بین مسلمانان افزود: ظرفیت های جهان اسلام در کنار هم می تواند مسلمانان را در مقابل توطئه های جهان استکبار تقویت و پیروز نماید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی بر دوراندیشی حضرت امام خمینی(ره) در اهمیت اتکاء به ظرفیتهای مردمی در جهان اسلام، صحه گذاشت، تصریح کرد: تفکر مقاومت برای مقابله با توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی باید اولویت نخست نخبگان سیاسی و دینی در کشورهای اسلامی باشد.

وی با تأکید بر ثمرات بیداری اسلامی در جهان اسلام اظهار داشت بیداری اسلامی سرآغاز تحقق آرمانهای ملتهای مسلمان و مقابله موثر با تجاوز و اشغالگری بویژه مبارزه با رژیم صهیونیستی به عنوان مطالبه فراگیر جهان اسلام است.

محمد صبحی العتیق، رئیس فراکسیون النهضه در مجلس موسّسان تونس نیز در این دیدار با اشاره به این که بیداری اسلامی آزادی ملت ها را به دنبال داشت و موجب تقویت مسلمانان گردید بزرگ ترین افتخار انقلاب اسلامی ایران این است که پیشتاز سایر قیام ها در منطقه است و از نگاه ما کلیه انقلاب های منطقه مدیون انقلاب اسلامی ایران و رهبری آن است.

وی هم چنین با زیر سئوال بردن حسن نیّت برخی قدرتها در تحولات منطقه اظهار داشت: جریان سلطه با محوریت آمریکا نه طرفدار اسلام و نه حامی دموکراسی و حقوق ملت ها هستند.

رئیس فراکسیون النهضه در مجلس موسّسان تونس با اشاره به توطئه های بیگانگان در کشورهای اسلامی اظهار داشت آنها همانقدر که با جریان مقاومت و تفکر اسلامی مقابله می کنند از دموکراسی واقعی نیز هراسان هستند./س۳
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.