نگرانی دولت بریتانیا برای امنیت بازی های المپیک

سروش امینی توماجی: امنیت دغدغده اصلی میزبان این بازی ها است، باید هم باشد. القاعده  و دیگر گروه های تروریستی دلهره ای شده اند برای دولت انگلیس.

کشوری که میزبانی مسابقات المپیک را بر عهده می گیرد، نه تنها میزبان بزرگترین رویداد ورزشی جهان است بلکه در واقع اعتبار خود را درعرصه ی جهانی به نمایش می گذارد، پس باید به بهترین صورت ممکن از عهده ی این وظیفه سنگین برآید. در جهانی که خیلی در پی این هستند تا ورزش را عاصه ای کنند برای انتقام های سیاسی ، این ترس ، چاره ای را برای برگزارکنندگان المپیک نمی گذارد.

حدود یک هفته به آغاز بازی ها زمان باقی است و تقریبا‌ تمام رسانه ها اخبار مربوط به ورزشکاران کشورهای مختلف را پوشش می دهند و کمتر کسی از تدابیر شدید امنیتی پیش بینی شده برای بازی ها خبر دارد. 

شرکت G4S بریتانیا که سومین کارفرمای بزرگ خصوصی جهان بعد از وال-مارت و فاکس‌کان است و بزرگترین ارتش خصوصی جهان نیز به شمار می رود، مسئولیت اصلی امنیت بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن را عهده دار است. این شرکت تعداد ۱۰۴۰۰ نفر را به منظور حفاظت از استادیوم ها و مکان های ورزشی دیگر برای بازی های المپیک آماده کرده است. 

به دلیل نگرانی های شدید مربوط به امنیت رقابت ها علاوه بر این ارتش بریتانیا هم در برقراری امنیت المپیک دخالت کرده و بر اساس اخبار منتشر شده اخیرا تعداد ۳۵۰۰ سرباز به جمع ۷۵۰۰ نیرویی که تا قبل از این اعزام شده اند، پیوسته اند. نکته جالب این است که تعدادی از این سربازان از ارتش بریتانیا مستقر در افغانستان برگشته اند.

 همه این ها باعث هزینه ۵۵۳ میلیون یورویی دولت بریتانیا فقط برای برقراری امنیت شده است. 

سباستین کو، رئیس کمیته برگزاری المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: « زمان زیادی تا آغاز بازی ها باقی نمانده است و بی شک بازی ها در فضای امنی برگزار می شود و از این موضوع اطمینان کامل داریم.» 

این در حالیست که اعضای پارلمان انگلیس بارها با ابرازنگرانی از امنیت بازی ها، از ناتوانی شرکت G4S در تامین امنیت المپیک خبر داده اند.

هم چنین آبزرور، به نقل از مسئولان اتحادیه های کارکنان فرودگاه های انگلیس نوشت: کارکنانی که برای کمک به حفظ امنیت فرودگاه ها و کنترل مسافران در هیترو مستقر شده اند، به اندازه کافی و مناسب آموزش ندیده اند.

 حالا باید دید دولت بریتانیا به چه صورت از عهده این مسئولیت بر می آید و مسئولان برگزاری بازی ها چگونه خود را از کابوس المپیک همراه با تروریسم رها می کنند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.