نگرانی والدین از آینده شغلی فرزندانشان برطرف شد

۱۴م دیماه ،

مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: اگر دغدغه شغلی برای آینده فرزندانمان وجود دارد تنها راه حل آن هدایت فرزندان به سمت آموزش های مهارتی و یا حرفه آموزی است.

محمد حسین حاجلو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت آموزش های مهارتی در کشور باید ۷۰ درصد آموزش های ارائه شده در کشور به این سمت و سوی سوق پیدا کند.

وی افزود: مهارت آموزی راهی برای رفع بیماری در کشور است و اگر دغدغه شغلی برای آینده فرزندانمان وجود دارد تنها راه رفع آن هدایت به سمت آموزش های مهارتی و یا حرفه آموزی است.

وی در ادامه با اشاره به نظام آموزش مهارت و فناوری در کشور تصریح کرد: این نظام دارای سه زیر نظام آموزش مهارت و فناوری صلاحیت حرفه ای و نظام شرایط احراز اشتغال است.

حاجلو تأکید کرد: در سند نظام آموزش مهارت و فناوری و نظام صلاحیت حرفه ای تکمیل شده است و سند نظام شرایط احراز اشتغال نیز تا یک ماه آینده ارائه خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان کرد: با توجه به این نظام کسی که به دنبال اشتغال است به آموزش صلاحیت احراز شغل و ضوابط مطرح شده در رابطه با احراز شغل توجه می کند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.