نگران توزیع کیف‌های پول در دستگاه قضایی هستیم

نگران توزیع کیف‌های پول در دستگاه قضایی هستیم

جام جم آنلاین: رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید برضرورت حمایت از قضات در برابر فشارها و اعمال نفوذ ها گفت:باید نگران امکان توزیع کیف های پر از پول در دستگاه قضایی باشیم .

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی امروز(جمعه) در یک نشست خبری در بندرعباس افزود: در پرونده های فساد مالی و اقتصادی، متهمین از همه گونه امکاناتی مانند گرفتن بهترین وکلا برای تبرئه خود استفاده می کنند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های رییس قوه قضاییه رسیدگی به پرونده های اقتصادی و مالی است که اگر در شرایط عادی دنبال شوند این نگرانی وجود دارد که به نتیجه مطلوب نرسند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: اراده قوه قضاییه بر این است که با تخلفات در هر سطحی که باشد برخورد کند اما از سوی دیگر، تسلیم شواهد ضعیف و نقل قول های بدون پشتوانه نیز نمی شود.

پورمحمدی اصلی ترین وظیفه این دستگاه نظارتی را اصلاح رویه ها و روند امور دانست و اظهار داشت:غیر از تعاونی ها و صندوق های اعتباری ۲۱هزار شعبه بانکی در کشور وجود دارد که نظارت بر همه آنها امکان پذیر نیست و اگر به توصیه های نظارتی عمل نشود پرونده هایی مانند فساد مالی اخیر تکرار می شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره نقش جریان موسوم به انحرافی نیز گفت: این حرف بیشتر یک کارکرد سیاسی دارد و نمی توان در نفی یا اثبات آن چیزی گفت و این وظیفه دستگاه اطلاعاتی است که اگر سرنخی در این زمینه وجود دارد ارائه دهند.

پورمحمدی درعین حال از وجود نام برخی افراد در حمایت از تخلفات پرونده فساد بزرگ مالی خبرداد و یادآور شد: در جلسات دادگاه و بازجویی ها نکات جدیدی درباره این حمایت های غیرقانونی بیان شده که باید روشن شود این حمایت ها در یک ساز و کار بده بستان بوده است یا خیر.

وی همچنین با اشاره به ماجرای برداشت از حساب بانکها آن را دارای اشکالات قانونی توصیف کرد که زوایای دیگری از آن در دستگاه نظارتی در حال بررسی است.

این مقام ارشد نظارتی کشور با تایید بروز تخلفات متعدد در مناطق آزاد یادآور شد: مناطق آزاد فکر می کنند از قانون و مقررات نیز آزاد هستند که همین تفکر به ناکارآمدی آنها دامن زده و به همین دلیل آن را یک کار شکست خورده و منفی می دانیم .

پورمحمدی متذکر شد: بر خلاف اهداف اولیه ، میانگین سطح رشد مناطق آزاد در زمینه های مختلف از میانگین رشد سایر مناطق کشور پایین تر است و پرونده های تخلفات در آنها نیز بیشتر است که باید قوانین و مدیریت ساختاری مناطق آزاد تغییر کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بطور تلویحی بخشی از مسئولیت بروز فسادها را متوجه مردم دانست و تصریح کرد: افکار عمومی و مطالبات برای مبارزه با فساد باید به هم گره بخورد و نتیجه آن باید در انتخابات بروز پیدا کند.

پورمحمدی اضافه کرد: اگر مردم از فساد ناراحتند باید اول به خود انتقاد کنند که چرا انتخاب خوبی نداشته اند و ناراحتی خود را باید با دقت در انتخاب های بعدی خود مانند مجلس شورای اسلامی و یا شورای شهر نشان دهند و افرادی را برگزینند که قانون مدارتر باشند.

وی در جمع خبرنگاران رسانه های مختلف ادامه داد:ا به عنوان مثال در انتخابات ریاست جمهوری نیز نباید مردم فریب شعارها را بخورند و اگر کسی ادعا کرد کشور و مردم را به اوج اعلاء می رساند مردم باید ببینند چه قدر تجربه و ایده عملی دارند زیرا اگر اشتباه کنند باید چند سال حسرت بخورند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.