نگران نوسان بازارمسکن درسال آینده نیستیم

۲۷م اسفند ،

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان عرضه واقعی و ظرفیت تولید مسکن در تهران و شهرهای تازه اطراف آن بیش از تقاضا و نیاز واقعی شهروندان است ، تاکید کرد: نگران نوسان بازار مسکن در سال آینده نیستیم.

به گزارش Consbank، “ابوالفضل صومعه لو “با بیان این مطلب افزود: بازار مسکن تحت تاثیر میزان تولید و میزان تقاضا قرار دارد و باتوجه به اینکه شهرداری تهران برای ساخت بیش از ۴۳۰ هزار مسکن در ۲۲ ماه اخیر پروانه صادر کرده است، روند افزایش تولید مسکن ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: براساس گزارش مرکز آمار ایران بیش از ۳۰۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد و همزمان در شهرهای تازه پردیس، پرند و هشتگرد (اطراف شهر تهران) حدود ۲۰۰ هزار مسکن در سال ۹۲ آماده واگذاری می گردد.

صومعلو گفت: به همین میزان هم در شهرهای استان تهران ظرفیت تولید مسکن و قابلیت عرضه وجود دارد و بررسی روند تقاضای مسکن در شهر تهران نشان می دهد که میزان عرضه و تولید ، مازاد بر تقاضاست.

وی افزود: بررسی روند نیاز مسکن در شهر تهران نشان می دهد سالانه صد هزار مسکن در این شهر نیاز داریم که هم اکنون ظرفیت تولید و عرضه بیش از یک میلیون واحد هم وجود دارد ،بنابراین با مازاد تولید و فزونی عرضه بر تقاضا مواجه هستیم و به همین خاطر هم از شهروندان می خواهیم نگران خرید و تهیه مسکن نباشند و سببی هم برای این موضوع وجود ندارد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.