نگرش و شیوه بخش خصوصی باید در سازمانهای دولتی حاکم شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون توسعه مدیریت و منابع در نشست ذیحسابان و معاونان اداری و مالی گمرکات کشور:

ما باید نگرش و شیوه بخش خصوصی را که سبب کاهش هزینه ها و افزایش سود و بهره وری سازمان می شود در سازمانهای دولتی حاکم و آن را به فرهنگ سازمانی تبدیل کنیم .

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، این مطلب بخشی از اظهارات حسن بقائی معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک جمهوری اسلامی ایران است که در نشست تخصصی- آموزشی ذیحسابان و معاونین اداری و مالی گمرکات ستادی و اجرایی سراسر کشور بیان شد.

وی گفت : حرکت در این مسیر منجر به تقویت بنیه مالی دولت و تحقق اهداف و برنامه های نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد و می تواند در مقطع کنونی یکی از راه های مقابله با تحریم های ظالمانه باشد.

بقائی با اشاره به مباحث مالی در گمرک اظهار داشت: بودجه و اعتباراتی که در اختیار گمرک است بیت المال بوده و همه ما وظیفه داریم در صرف آن به نحوی عمل کنیم که گویا این بودجه متعلق به شخص خودمان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک لزوم انضباط مالی در همه گمرکات کشور را مورد تأکید قرار داد وافزود: ظرف ۲ سال قبل اعتباراتی برای نوسازی و ایجاد امکانات تخصیص داده شده که این کار بزرگی بوده است.

بقائی نظارت بر حسن انجام کارها از سوی مدیران و بخصوص معاونین اداری و مالی را ضروری دانست و گفت ما باید در جهتی حرکت کنیم که ماحصل آن حفظ بیت المال و استفاده بهینه از آن باشد.

وی اشراف کامل و دقیق معاونین ادار ی و مالی بر حوزه های تحت نظارت خود را سبب جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی دانست .

وی تأکید کرد: فراهم کردن زمینه های مساعد در گمرک برای تسهیل و تسریع تشریفات گمرکی و جلب رضایت ارباب رجوع مصداق عینی تلاش برای مشارکت در تحقق حماسه اقتصادی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک در ادامه اجرای شیوه های جدید در پرداخت پاداش و امکانات رفاهی به مدیران و همچنین جابجایی کارکنان گمرک با هدف افزایش بهره وری نیروی انسانی را از جمله اقدامات این معاونت در طول این مدت خواند و ابراز امیدواری کرد که همایش ذیحسابان و معاونان اداری و مالی گمرکات هر شش ماه یکبار تشکیل شود و مسائل و مشکلات جاری و همچنین طرح ها و برنامه های این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

بقایی در پایان، بخش اداری و مالی را به مثابه استخوان بندی سازمانها توصیف کرد و اظهار داشت: اگر این استخوان بندی درست، محکم و قوی باشد سازمان رشد می کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.