نگهداری مواد غذایی در دمای مناسب کمتر مورد توجه قرار می گیرد

۲۱م اسفند ،

بر طبق بررسی های انجام شده، نگهداری مواد غذایی در دمای مناسب به ویژه در طول سفر کمتر مورد توجه قرار می گیرد که این موضوع سبب به خطر افتادن سلامت غذا می گردد.

نریمان سعادتی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران گفت:  نگهداری مواد غذایی موضوعی بسیار مهم است و در صورتی که غذاهای مختلف اهم از سرد و گرم در دمای مناسب نگهداری نشوند، در آن صورت احتمال بیماری زایی و از دست رفت ارزش غذایی غذاها وجود دارد.

وی تاکید کرد: بر طبق بررسی های انجام شده، نگهداری مواد غذایی در دمای مناسب به ویژه در طول سفر کمتر مورد توجه قرار می گیرد که این موضوع سبب به خطر افتادن سلامت غذا می گردد.

سعادتی تصریح کرد: در طول سفر بهتر است مواد غذایی را در دمای بالاتر از ۶۰ درجه سانتی گراد یا پایین تر از ۱۰ درجه سانتی گراد نگهداری کرد.

وی افزود: در واقع در صورت نگهداری غذا بیش از ۲ ساعت، باید مواد غذایی را در دمای مناسب بیش از ۶۰ درجه یا کمتر از ۱۰ درجه نگهداری کرد.

سعادتی با اشاره به این که در هر صورت بهتر است که در طول سفر از غذاهای تازه استفاده شود، خاطر نشان کرد: کودکان و سالمندان به سبب تاثیرپذیری بیشتر از نوع و شرایط مواد غذایی، تا حد امکان و در اوضاع و شرایط مختلف باید از غذاهای تازه استفاده کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.