نگهداری پاییزه گل و گیاه

محیط زیست > گیاهان– نگهداری پاییزه گل‌ها و گیاهان بیشتر معطوف به دور نگه‌داشتن آنها از گزند سرما می‌شود.

برای این منظور به پیشنهاد‌های زیر عمل کنید:برخی از گل‌ها مانند شمعدانی و کولانکولائه تا حدودی در مقابل سرما مقاوم هستند اما باید آنها را نیز از جریان‌های سرد هوا دور نگه داریم. گوشه‌های حیاط یا زیر درختان می‌تواند جای مناسبی برای نگه‌داشتن این قبیل گیاهان باشد. گل‌هایی مانند کولانکولائه برای آنکه در فصل بهار گلدهی داشته باشند باید در فصل پاییز و زمستان به اندازه کافی از نور خورشید بهره‌مند شوند.

گل‌هایی مانند حسن یوسف در سرمای شدید خشک می‌شوند و باید در جایی مناسب نگهداری شوند. داخل منزل جای مناسبی است. دقت داشته باشید ممکن است در این دوره از جذابیت برگ‌های حسن یوسف کاسته شود. جای نگرانی نیست با رسیدن فصل بهار و انتقال گلدان به مکان مناسب دوباره جذابیت خود را به‌دست می‌آورند.

مواظب باشید کاکتوس‌ها را در پاییز و زمستان بیش از اندازه آبیاری نکنید. اگر در محل اقامت شما باران زیاد می‌بارد کاکتوس‌های خود را از باران محفوظ بدارید. زیاد مرطوب بودن خاک گلدان کاکتوس‌ها در فصول سرد باعث پوسیدگی و از بین رفتن کاکتوس شما می‌شود.
ساقه‌های گل‌هایی مانند برگ بیدی بنفش، نخل مرداب و گل قلم‌زن (در فضای باز) در زمستان خشک می‌شوند. نیاز به تلاشی برای جلوگیری از این اتفاق نیست زیرا ریشه‌های این گیاهان زنده‌اند و این خواب در فصول سرد برای گیاهان شما مناسب است تا در فصل بهار زیبایی خود را به نمایش بگذارند. از ریشه‌های این قبیل گیاهان مراقبت کنید.

گل‌هایی مانند گل ناز آفتابی و پریوش در فصول سرد خشک می‌شوند و برای داشتن گلدان این گل‌ها در سال جدید باید بذر آنها را جمع‌آوری کنید یا اینکه از گلدان خشک شده آنها تا فصل بهار مراقبت کنید. بذر‌های به‌جا مانده در گلدان در فرصت مناسب رشد می‌کنند.

از هرس‌کردن گل‌های خود تا اواخر زمستان بپرهیزید.از آبیاری زیاد گلدان‌های خود در فصول سرد خودداری کنید این امر در بعضی موارد سبب پوسیده‌شدن و ازبین رفتن گیاه شما می‌شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.