نگه داشتن طولانی مدت گردن در حالت ثابت منجر به بروز آرتروز گردن می گردد

۰۲خردادماه،

علت اصلی بروز آرتروز گردن این است که اشخاص حرکت‌های ناگهانی زیاد به گردن می دهند یا گردن‌ را در یک وضعیت به مدت طولانی ثابت نگه می دارند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرنگار وب دا، دکتر احمدرضا جمشیدی متخصص روماتولوژی در خصوص سبب بروز آرتروز گردن گفت: آرتروز گردن یکی از بیماری‌هایی است که باید به درمان آن توجه کرد. معمولا در اشخاصی که دچار آرتروز می‌شوند، درد از گردن آغاز شده و گاهی تا بازو هم ادامه پیدا می‌کند. حتی گاهی هنگام مطالعه، رانندگی زیاد یا کار با کامپیوتر درد از ناحیه گردن آغاز شده و تا نوک انگشتان ادامه می‌یابد.

وی افزود: البته باید مراقب دردهای بازو و دست بود تا مربوط به قلب نباشد، چرا که ریشه‌های عصبی که از گردن بیرون می‌آید تا دست ادامه دارد.

استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران تصریح کرد: گردن عضوی است که باید ورزش داده شود؛ برای پیشگیری از بروز آرتروز باید ورزش منظم و مرتب داشته باشیم و بخصوص حرکات به ۴ جهت اصلی را باید در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان این که آرتروز طی سال‌ها ایجاد می‌شود، گفت: هنگامی که غضروف‌ها پیر می‌شود آرتروز به‌وجود می‌آید و با حرکت‌های ناگهانی و برداشتن جسم‌های سنگین سبب تشدید آن می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز گردن باید سیگار نکشیم، بالش کوتاه زیر سر بگذاریم و اگر درد گردن‌مان بسیار شدید بود با پزشک مشورت کنیم چرا که شاید احتیاج به درمان و مصرف دارو و فیزیوتراپی داشته باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.