نیازمند رئیس جمهوری جامع و کامل هستیم

آیت‌الله نوری همدانی:

ایران > انتخابات
یکی از مراجع تقلید در قم انتخابات خردادماه ۹۲ را به مراتب حساس‌تر از دوره‌های قبل دانست و گفت: فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود و مشکلات را حل کند باید به لحاظ مختلف جامع و کامل باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اینترنتی آیت‌الله نوری همدانی، این مرجع تقلید امروز در دیدار اعضای هیئت مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تبریک سال تازه و تسلیت ایام فاطمیه، این حزب را دارای سوابقی روشن و در خدمت انقلاب دانست و اظهار کرد: سال ۹۲ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است؛ حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نوعی تکلیف خواهد بود.

وی شکل‌گیری حماسه سیاسی را نیازمند آماده کردن مردم برای انجام یک فریضه عبادی و سیاسی دانست و افزود: سیاست باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی باشد، سیاستی که در آن کید و مکر باشد مورد تایید اسلام نیست و حضرت علی(ع) نیز تاکیدات روشنی در این باره دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سیاست اسلامی مبتنی بر اصول مهمی همچون صداقت، تقوا و حرکت در مسیر صحیح است و خاطرنشان کرد: حکومت‌هایی همچون لیبرال دمکراسی و سکولاریسم به هیچ وجه مورد تایید اسلام نیستند.

وی با تاکید بر این که باید برای حماسه سیاسی اسلامی فرهنگ‌سازی و کار تبیینی انجام دهیم، انتخابات ریاست جمهوری را حساس و سرنوشت‌ساز خواند و بیان داشت: همه مردم باید برای شکل‌گیری حماسه سیاسی به صحنه بیایند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که برای ریاست جمهوری باید فردی به صحنه بیاید که از نظر سیاست خارجی قوی باشد تاکید کرد: رئیس جمهور آینده باید واجد شرایط و ویژگی‌هایی باشد که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تاکید کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ولایت‌مداری را شاخصه دیگر رئیس جمهور آینده ذکر کرد و افزود: در داخل نیز ما با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که نمی‌توان همه را ناشی از تحریم‌ها دانست، در کشور ما منابع و استعدادها فراوان است پس چرا باید وضعیت ما این گونه و گرانی تا این حد سرسام آور و افسار گسیخته باشد؟

وی با تاکید بر این که ما در عرصه داخلی نیازمند مدیریت قوی هستیم تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم ابراز داشت: در مقابل دشمنان کینه توز هم نیازمند سیاست قوی هستیم که این امر در گرو داشتن ایمان و ولایت‌مداری است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که ما دربارهٔ اشخاص صحبتی نمی‌کنیم یادآور شد: فردی که می‌خواهد رئیس جهور شود باید ولایت‌مدار، کارآمد و پر تلاش و سختکوش باشد و امیدواریم چنین فردی پیدا شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم انتخابات این دوره از ریاست جمهوری را به مراتب حساس‌تر از دوره‌های قبل دانست و اضافه کرد: فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود و مشکلات را حل کند باید به لحاظ مختلف جامع و کامل باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کینه توزی‌های دشمنان نشانه اقتدار نظام اسلامی است گفت: استکبار جهانی با به‌کارگیری تمام توان به مبارزه علیه نظام اسلامی آمده است و کشور کوچک قطر نیز با سرمایه‌های نفت و گازی که در اختیار دارد اخیرا آتش‌بیار معرکه شده و شبکه الجزیره نیز مدام علیه اسلام، تشیع و ایران فعالیت می‌کند بنابراین به هیچ وجه نباید در برابر هجمه‌ها و تبلیغات قطر علیه ایران ساکت بود.

آیت‌الله نوری همدانی حمله سلفی‌ها به کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مصر را محکوم کرد و عنوان داشت: این حرکت‌ها نشان می‌دهد آنها متوجه شده‌اند که منشا و خاستگاه اصلی بیداری اسلامی، جمهوری اسلامی ایران است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.