نیازمند چشم انداز و استراتژی است

فروردین ۱۴۰۳

رئیس مجمع تشکل های فناوری اطلاعات گفت :بخش دولتی با مشارکت بخش خصوصی و تشکل ها نسبت به تدوین چشم انداز و آیین نامه های مربوط به بخشهای مختلف ict اقدام کند .

محمد رضا طلایی، رئیس مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با بیان اینکه اگر فعالیتی در خصوص سخت افزار و نرم افزار صورت گرفته با مشارکت بخش دولتی بوده به خبرنگاراورژانس it باشگاه خبرنگاران گفت:  این در حالی است که تمامی قسمت های حوزه ict نیاز به چشم انداز و استراتژی با مشارکت بخش خصوصی و تشکل ها دارد.

 وی الگو برداری از سایر کشورها و تامین زیرساخت‌ها برای استفاده بهینه از نیروهای متخصص و افزایش بهره وری در این زمینه را ضروری دانست و افزود:شرکت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در داخل کشور مشغول فعالیت می باشند اما نیاز به حذف یکسری قوانین و مقررات زائد  به منظور افزایش تولیدات داخلی در این حوزه احساس میشود.

  وی به وجود قوانین تسهیل کننده در این حوزه اشاره کرد و بیان داشت :توسعه اینترنت سبب ایجاد بسیاری از فعالیت‌های الکترونیک از جمله دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک در کشور شده است لذا زیرساخت‌ها باید بیش از پیش گسترش داده شود .

وی همچنین خاطرنشان ساخت:زمانی که استراتژی بلند مدت تدوین و قوانین بررسی شود نیروی متخصص با انگیزه بیشتری به فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله گسترش صنعت نرم افزار خواهند پرداخت./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.