نیازمند ۸۰ میلیارد تومان “اعتبار” هستیم/ قطع کلیه “واردات دارو” و تجهیزات

اردیبهشت ۱۴۰۳

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ۸۰ میلیارد تومان بودجه برای قطع کلیه واردات دارو و تجهیزات پزشکی نیاز داریم.

دکتر مهدی صابری، مشاور فناوری داروی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده ما برای تولید دارو‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور که ارزبری بالایی دارند ۸۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. 

وی ادامه داد: اولویت اول کاری ما ساخت داروهایی بوده که ارزبری بالای دو میلیارد تومان داشته‌اند که خوشبختانه اکثریت آن‌ها تولید و مابقی در مرحله تولید و تحقیق می باشند. اولویت‌بندی هم ساخت داروهایی است که ارزبری بالای یک میلیارد تومان دارند که تا به حال با ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت ۴۵ پروژه یا قرارداد منعقد کردیم یا در حال انعقاد آن هستیم. 

صابری در ادامه از تغییر روند اعلام تولید یک دارو خبرداد و تاکید کرد: از این به بعد زمانی از یک دارو تولیدی رونمایی می‌شود که علاوه بر گرفتن تایید سازمان غذا و دارو و تولید و آماده توزیع در داروخانه‌ها باشد. در صورتی که تا به حال زمانی که دارو تائیده از سازمان غذا و دارو می‌گرفت به طور رسمی اعلام می‌شد و زمان بسیاری برای ملی کردن پروسه تولید و توزیع می‌برد و همین امر سبب حرف و حدیث‌های مختلف و سردرگمی بیماران می‌شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.