نیاز آموزش وپرورش به استخدام ۱۲ هزار نیروی متخصص

۲۰م آذر ،

آخرین خبرها استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۱

 وزیر آموزش و پرورش:آموزش و پرورش به ۱۲ هزار مهندس برق، الکترونیک، مکانیک، عمران، آی تی، فناوری و غیره نیاز دارد. آموزش و پرورش نمی خواهد با استخدام نیروهایی که تخصصی چندانی ندارد، کسی پشت میز بنشیند

وزیر آموزش و پرورش گفت: در بسیاری از نقاط مختلف کشور والدین با عشق و علاقه و داوطلبانه به مدارس برای هوشمندسازی کمک می کنند اما در این کار اجباری وجود ندارد و مدیران نمی توانند به اجبار پولی بابت این موضوع از دانش آموزان مطالبه کنند.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت دربارهٔ دریافت هزینه از دانش آموزان بابت هوشمندسازی از طرف بعضی از مدارس اظهار داشت: بحث هوشمند سازی مدارس یک کار برتر است، یعنی اگر یک مدرسه ای هوشمند شد؛ نوع تدریس و بهینه سازی و کیفیت در این مدرسه دگرگون می گردد.

وی افزود: در بسیاری از نقاط مختلف کشور والدین با عشق و علاقه و داوطلبانه به مدارس برای هوشمندسازی کمک می کنند اما در این کار اجباری وجود ندارد. مدیران حتما دربارهٔ مزایای این طرح برای والدین توضیح می دهند که اگر این مدرسه هوشمند شود، کیفیت به شدت افزایش می یابد و  والدین نیز در صورت علاقه مندی اقدام به پرداخت مبلغی برای کمک به مدارس می کنند و اجباری در کار نیست.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: البته منظور من این نیست که در هیچ جای کشور شاید چند نفری اشتباه نکنند، اما در سطح کلان مدیران کار خود را دلسوزانه انجام می دهند و هر قدمی که برمی دارند، واقعا از روی دلسوزی و عشق به آموزش و پرورش و دانش آموزان است.

حاجی بابایی دربارهٔ برخورد با مدارسی که به اجبار از دانش آموزان بابت هوشمند سازی شهریه دریافت می کنند، گفت: ما همیشه در حال پایش هستیم و موارد اشتباهی که وجود دارد را بررسی کرده و تذکرات لازم را به مدیران مدارس گوشزد می کنیم.

تامین نیروهای متخصص با استخدام ۱۲ هزار نیرو

وی همچنین دربارهٔ استخدام ۱۲ هزار نیرو برای مدارس فنی و حرفه ای اظهار داشت: آموزش و پرورش به ۱۲ هزار مهندس برق، الکترونیک، مکانیک، عمران، آی تی، فناوری و غیره نیاز دارد. آموزش و پرورش نمی خواهد با استخدام نیروهایی که تخصصی چندانی  ندارد، کسی پشت میز بنشیند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر قرار باشد کیفیت آموزشی بالا برود، نیروها نیز باید در رشته های تخصصی انتخاب شوند. هم اکنون  یکی از سیاستهای کلی نظام آموزشی، افزایش هنرستانهاست و برای تامین نیروهای متخصص، نیازمند استخدام معلمانی در رشته های مرتبط هستیم.

منبع خبر : dolat.ir

آخرین خبرها استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۱


استخدام
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.