نیاز اصلی صنعت خودرو چیست؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 نیاز اصلی صنعت خودرو چیست؟

نیاز اصلی صنعت خودرو چیست؟

ممتازنیوز: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: برنامه محوری و تدوین استراتژی های خرد و کلان در خودروسازی مهم ترین نیاز این صنعت است.

به گزارش ممتازنیوز، فرشاد میرطالبی اقدم با بیان این مطلب گفت: حتی مشکلاتی مانند نقدینگی، محدودیت های بین المللی و نوسانات بازار نیز نمی تواند بر یک صنعت هدفمند و برنامه دار تاثیر بگذارد اما آنچه که باید مدنظر قرار دهیم این است که این برنامه ریزی ها از آسمان فرود نمی آید.
وی اظهار کرد: در شرایط عادی و در مقوله ای به نام مدیریت، هر کسی می تواند پشت میز بنشیند و با تصمیم های درست یا غلط مجموعه ای را پیش ببرد اما تدبیر و مدیریت از آنجا آغاز می شود که برنامه ریزی، استراتژی و راهبردی مشخص،‌ جامع و مانا بر اداره یک مجموعه حکمفرما باشد.
به گزارش موج، این کارشناس صنعت خودرو در ادامه به تاثیر مدیریت در صنعت خودرو به ویژه در دو شرکت بزرگ خودروسازی اشاره کرد و با بیان اینکه حضور مدیرانی با سابقه و شناخته شده در این صنعت همواره توانسته است رونق و پویایی را بر این دو خودروساز حاکم کند، افزود: مثال معاصر این امر حضور هاشم یکه زارع در شرکت ایران خودرو است که از نخستین روزهای حضور خود بر برنامه محوری، داشتن استراتژی و توسعه براساس راهبردهای مشخص تاکید کرده و در همین مدت زمان کوتاه می توان نشانه هایی از تغییرات مثبت و پویائی قابل لمس در این خودروساز را مشاهده کرد.
میرطالبی اقدم اظهار کرد: نگاهی به رزومه و سوابق کاری این مدیر خودرو ساز نشان می دهد وی در تجربیات گذشته خود نیز کارنامه ای موفق بجای گذارده که مهمترین دلیل این موفقیت ها برنامه محوری و داشتن یک راهبرد و استراتژی مشخص است.
وی خاطرنشان کرد: این نوع مدیریت علاوه بر نتایج قابل اعتنایی که دارد،‌ موجب می شود تولید و توسعه قائم به فرد نباشد و با تغییر مدیریت نیز روند رو به رشد حفظ شود. در این شرایط مدیران جدید می توانند با خلاقیت و توانمندی های مدیریتی خود به تسریع در روند انجام امور کمک کنند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.