نیاز برگزاری اکسپوی آثار هنری با قمیت پایین احساس می‌شود

۴ م دیماه ،

حقیقت‌شناس:

لزوم فرهنگ‎سازی عمومی برای توجه به خرید آثار هنری اصل، امروزه بیش از پیش احساس می‌شود و این در حالی است که شابد بسیاری از خانواده‌ها قیمت بالای آثار هنری را بهانه‌ای برای روی آوردنشان به خرید تابلوهای کم ارزش و غیر اصل بدانند.

جمشید حقیقت شناس؛ هنرمند نقاش در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین گفت: برای آشنایی مردم با آثار هنری و ایجاد عادت خرید آثاری هنری، نیاز برگزاری اکسپوی آثار هنری با قیمت پایین احساس می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مسائلی که اکنون با آن روبرو هستیم لزوم فرهنگسازی در زمینه آشنا کردن مردم با آثار هنری است. متاسفانه در حال حاضر دیوارهای خانه‌ها خالی از هر گونه آثار هنری اوریجینال است.

او در این باره تصریح کرد: برای زیبایی نمای داخلی ساختمان ها از انواع گچبری ها و سنگ کاری‌ها استفاده می‌کنیم فارغ از این‌که با یک تابلو هنری که ساخته دست هنرمند است می‌توان این خلا را از بین برد.

وی همچنین تاکید کرد: با برگزاری اکسپوها و فروش آثار هنری با قیمت پایین که در دو سال اخیر بیشتر شاهد برگزاری‌اش بودیم مردم آرام آرام به سمت آثار هنری روی می‌آورند و یاد می‌گیرند که می‌توان به آثار هنری به چشم سرمایه گذاری نگاه کرد.

این هنرمند گفت: وقتی چنین اکسپوهایی در طول سال بارها برگزار شود مردم تمایل بیشتری برای خرید آثار خواهند داشت و وقتی فردی امروز مطابق با بودجه اش اثر هنری خریداری کند و سال آینده متوجه شود که ارزش ریالی اثرش بیشتر شده طبیعی است که آرام آرام یاد می‌گیرد به آثار هنری به چشم سرمایه گذاری هم نگاه کند.

حقیقت شناس با بیان اینکه هنرمندان این معضل را درک کرده‌اند و راه برون رفت را برگزاری فروش آثار هنری با قیمت‌های پایین‌تر از ارزش واقعی آثار تشخیص داده اند اظهار کرد: وقت آن است که مردم هم یک گام به سمت هنرمندان جلو بگذارند و اکنون که هنرمند حاضر شده برای فرهنگ سازی جامعه اش آثارهنری را با قیمت پایین به فروش رساند مردم هم با خرید آثار هنری این کار را به عادت تبدیل کنند.

این هنرمند همچنین تاکید کرد: درست است که مشکلات اقتصادی بسیاری وجود دارد اما همواره مردم در هر شرایطی حاضرند بابت کالای خوب و با کیفیت مبلغ بالایی هم بپردازند. مردم بابت خرید تلویزیون، یخچال و … حاضرند مبالغ سنگینی بپردازند. پس طبیعی است که اگر بدانند که می‌توانند با خرید آثار هنری بر سرمایه هایشان هم اضافه کنند و سال بعد با قمیت بالاتر بفروشند حتما در این زمینه هم هزینه می‌کنند. بنابراین نیاز برگزاری چنین اکسپوهایی احساس می‌شود.

این عضو رسمی انجمن هنرمندان نقاش ایران در ادامه گفت: به نظر می‌رسد خرید آثار هنری باید به خود مردم سپرده شود و در حاشیه این حرکت دولت هم این جریان را ساماندهی کند تا مردم آثار هنری را ببینند و بخرند.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.