نیاز سنجی درست مخاطبان،توسعه تئاتر کشور را در پی خواهد داشت

‘داریوش مودبیان’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: یکی از مهمترین مسایلی که در تئاتر امروز جهان مورد ارزیابی قرار می گیرد، مبحث روانشاسی مخاطب و رصد نیازها و دغدغه های ذهنی تماشاگران تئاتر است و نویسندگان و کارگردانان نیز سعی می کنند آثاری را تولید کنند که با ذائقه عموم مخاطبان بیشترین نزدیکی را داشته باشد.

وی ادامه داد:مخاطب به اثری که به ذهنیت،نیازها و علایق او توجه کرده باشد علاقه نشان می دهد و تمام تلاش خود را به کار می بندد تا به دیدن آن اجرا برود.

کارگردان نمایش ‘دو آدم خجالتی’ استفاده از افراد خبره و کارشناس برای دستیابی به نتیجه صحیح را از عوامل اصلی تولید یک اثر نمایشی دانست و تاکید کرد: مخاطب امروز تشنه هنر است اما حاضر نیست برای رفع نیاز خود، سلیقه اش را نادیده گیرد.اگر تئاتری منطبق با خواست و نیازهای او تولید شده باشد برای رفع این عطش بیشترین حمایت را از این هنر به عمل خواهد آورد.

مودبیان توضیح داد:نکته مهم بعدی توجه به مساله تبلیغات است. جهان امروز ما با تبلیغات به جلو می رود و اگر کالایی به خصوص یک کالای فرهنگی از صف بمباران تبلیغاتی کالاهای فراوان عقب بماند در حقیقت در بازار رقابتی زیان می بیند و مشتریان خود را از دست داده و نمی تواند در زمینه اقتصادی به درآمدزایی برسد.

این کارگردان باسابقه تئاتر،درآمدزا نبودن را مهمترین مساله عقب ماندگی فعالیت های هنری از شاخه های صنعتی و تجاری دانست و گفت: مقوله هنر به همان میزان کارهای تجاری و صنعتی می تواند برای هر کشوری درآمدزایی داشته باشد به شرطی که مساله نیازسنجی مخاطب و توجه به تبلیغات آثار هنری بیش از گذشته مدنظر مسوولان و متولیان امر فرهنگ و هنر قرار گیرد.

فراهنگ**۹۲۶۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۹۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.