نیاز سینمای دفاع مقدس مدیریت صحیح است

سینمای دفاع مقدس گنجینه ای برای نسل های آینده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛جواد اردکانی کارگردان فیلم سینمایی”شور شیرین” در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس با اشاره به لزوم برگزاری این رویداد سینمایی گفت:جشنواره‌های موضوعی وابسته به موضوعات هستند و جشنواره ویترین نمایش آثار است؛ اگر سینمای دفاع مقدس در این حوزه بتواند زنده، فعال و در حال تولید باشد، برپایی جشنواره‌ای مستقل برای آن ضروری و مفید است.
به اعتقاد وی، جشنواره فیلم مقاومت می‌تواند در تولیدات بعدی  سینمای دفاع مقدس تاثیرگذار باشد که در این خصوص نیز باید به فکر اکران این گونه فیلم‌ها هم بود.
به گفته وی، سینمای دفاع مقدس ما فقط یک بخش و یا یک بعد نیست بلکه ما می‌توانیم فیلم‌های حماسی، کمدی و اجتماعی در زمینه‌ی سینمای دفاع مقدس بسازیم.
اردکانی به اهمیت سینمای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:سینمای دفاع مقدس دارای ابعاد گوناگونی است و می‌توانیم در تمامی ژانر‌ها برای آن فیلم بسازیم و این نکته را باید در نظر داشته باشیم که یک فیلم قادر به بیان کردن تمامی موضوعات جنگ و سینمای دفاع مقدس نیست.
این کارگردان سینما با اشاره به تنوع سلایق مخاطبان  خاطرنشان ساخت: مخاطبان این سینما نیز سلایق و خواسته‌های متفاوتی از این سینما دارند، یک نفر به سینمای کمدی و دیگری به سینمای اجتماعی علاقمند است و ما نباید توقع داشته باشیم که تمامی مخاطبان سینمای دفاع مقدس سلیقه‌ای واحد در خصوص انتخاب فیلم‌ها داشته باشند.
وی، لزوم اعمال مدیریت صحیح را از نیازهای ضروری این سینما خواند و افزود: زمانی می‌توانیم در سینمای دفاع مقدس تمامی زوایا و بخش‌های گوناگون این سینما را به تصویر بکشیم و فیلم‌های متنوع و جذاب برای سلیقه‌های مختلف بسازیم که مدیریتی صحیح این مسئولیت را به عهده بگیرد.
کارگردان فیلم سینمایی “شور شیرین” به اهمیت سینمای دفاع مقدس و حفظ آن برای نسل آینده اشاره کرد و افزود: اگر سینمای دفاع مقدس را همانند پازلی در نظر بگیریم و تلاش کنیم مجموعه فیلم‌های مختلفی برای آن در طول سال ساخته شود، می‌توانیم تعریفی درست از این سینما ارائه کنیم و همچون امانتی گرانمایه برای نسل آینده بر جای بگذاریم؛زیرا این سینما به عنوان منابع و اسنادی برای نسل آینده است.
وی تاکید کرد:‌متاسفانه از ظرفیت‌های موجود در سینمای دفاع مقدس تاکنون مقدارکمی مورد استفاده قرار گرفته و از طرفی طبیعی است که ما با قهر روزافزون سینمای دفاع مقدس روبرو باشیم.
این کارگردان به آسیب شناسی این سینما اشاره کرد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.