نیاز ۱۴ هزار میلیارد تومانی وزارت ارتباطات در انجام تکالیف

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس کمیته مخابرات مجلس گفت: وزارت ارتباطات برای انجام تکالیف برنامه پنجم به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. با لایحه تازه، اعتبار وزارت ارتباطات برای توسعه زیرساخت از ۲۰۰ میلیارد به سالانه ۲۸۰۰ میلیارد افزایش می‌یابد.
 
 
آخر هفته قبل نمایندگان مجلس به توافق رسیدند که لایحه «اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیر دولتی در زمینه پست و مخابرات» خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار گیرد.
 
رمضان علی سبحانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، در این خصوص اظهار داشت: طبق این لایحه درآمد وزارت ارتباطات از اپراتورهای خصوصی حوزه ICT پس از واریز به خزانه دولت، دوباره به وزارت ارتباطات بازمی‌گردد، تا در زیرساخت‌ها هزینه شود.
 
رئیس کمیته مخابرات مجلس گفت: سهم توسعه زیرساخت از درآمدهای اپراتورها، در قبل حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود که اکنون حداقل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و این افزایش اعتبار، جهش بزرگی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ایجاد خواهد کرد.
 
وی در توضیح ضرورت تصویب این لایحه گفت: در برنامه پنجم توسعه، تکالیف مهمی بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شده است، از جمله ایجاد شبکه ملی اطلاعات،رسیدن به سهم ۲ درصدی ICT در تولید ناخالص ملی و کسب جایگاه دوم منطفه در پایان برنامه پنجم در این برنامه آمده است.
 
سبحانی فرد ادامه داد: اما هم‌اکنون با گذشت ۲ سال، در اجرای اهداف برنامه عقب هستیم و تنها ۱۵ درصد از برنامه پنجم اجرایی شده است و اکنون در رتبه ۱۶ منطقه قرار داریم.
 
رئیس کمیته مخابرات مجلس گفت: وزارت ارتباطات برای اجرای برنامه‌های برنامه پنجم به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تلاش کردیم، با اختصاص این مبالغ، به این وزارتخانه در تحقق تکلیف برنامه کمک کنیم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.