نیایش شبانه/ خدایا! از سر لطف و کرمت با من رفتار کن

خدایا تو خودت می دانی که هرگاه من به نماز می ایستم آنچنان در افکارم غوطه ور می شوم که گویی هزاران خدا دارم! و اما تو آنچنان به کلماتم گوش فرا می دهی که گویا همین یک بنده را داری! نمی دانم چه سری در این نهفته است؟ اما هر چه باشد من مخلوق توام و تو کاملا بر خلقتم آگاه!
 تو به آنچه در وجودم آفریده ای آگاهی و من از دسترسی به انچه حکمت بالغه ات بوده، عاجز!خدایا اگر در زمان هم صحبت شدن با تو افکارم در دنیا و مادیات غوطه ور است، نه از سر این است که من چنین خواسته ام، بلکه ناتوانی من را در درک عظمت و مقامی که در مقابل او ایستاده ام می رساند.
مقامی که بندگان مخلصت وقتی در آن قرار می گیرند، فقط تو را می بینند و بس. چنان محو وجود تو می شوند که کشیدن تیر را از پای خویش حس نمی کنند!می خواهم بگویم که از اینکه اجازه دادی در شبانه روز پنج بار بدون واسطه و رو در رو با تو سخن بگویم سپاسگذارم و امیدوارم که این نعمت عظمی را از من دریغ نکنی.
می خواهم بگویم که ” لا تزق قلوبنا بعد اذ  هدیتنا”می خواهم بگویم گر چه عبادت و بندگی من در مقابل لطف و کرم تو پشیزی نمی ارزد، اما تو در “یوم یقوم الحساب” از سر لطف و کرمت با من رفتار کن، چون اگر میزان عبادات و اعمال من باشد خسر الدنیا و الاخره خواهم بود و اگر میزان بخشش تو باشد، آنگاه: رسد آدمی به جایی که بجز خدا نداند. 


برای ملاحظه مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.