نیروهای اطلاعاتی یونان مسئول بررسی آتش سوزی های اخیر شدند

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از گزارش رسانه های خبری یونان، به علت گسترده بودن حجم آتش سوزیهای جنلگل های یونان وزیر حفاظت شهروندان یونان از نیروهای اطلاعاتی این کشور خواست به بررسی علل این آتش سوزی ها بپردازد.

سخنگوی اداره آتش نشانی یونان سه شنبه شب اعلام کرد: طی سه روز گذشته ۲۸۲ نقطه از جنگل های کشور دچار حریق گشته و شواهدی بر عمدی بودن این آتش سوزیها وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات فراوانی که نیروهای آتش نشانی برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزیها دارند ، از دولت خواست تا سرویس هاس اطلاعاتی کشور را مسئول بررسی علل این آتش سوزیها نماید.

پس از اینکه سخنگوی اداره آتش نشانی یونان اعلام کرد شواهدی وجود دارد که آتش سوزی های اخیر عمدی بوده ، ‘ نیکوس دندی یاس’ وزیر حفاظت شهروندان از سرویس های اطلاعاتی کشور خواست موضوع آتش سوزیهای اخیر را مورد بررسی قرار دهند.

بر اساس گزارش اداره آتش نشانی یونان طی چهار گذشته ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی، جنگل ها و محل های تولید عسل در جزیره ‘ خییوس’ واقع در شمال شرق یونان طعمه حریق گشته و بررس های اولیه حکایت از خسارات ۴ میلیون یورویی به کشاورزان دارد.

براساس گزارش ها طی روزهای گذشته نیز تعداد زیادی از مناطق جنگلی جزیره ‘ زاکینتوس’ واقع در جنوب و غرب یونان و بیش از یکصد نقطه دیگر کشور دچار حریق گشته و بخش های زیادی از جنگل های این مناطق به خاکستار مبدل شده و این آتش سوزیها همچنان ادامه دارند.

اداره آتش نشانی یونان اعلام کرد: حجم آتش سوزیهای اخیر در مناطق مختلف کشور طی چهار روز گذشته بی سابقه بوده و تاکنون ۱۴۶ هزار هکتار از جنگل ها و مزارع کشاورزی براثر آتش سوزی طعمه حریق و نابود شده است.

**۲۱۷۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۹۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.