نیروهای فرامنطقه ای محکوم به شکست هستند

امیر سرتیپ ‘ علی آراسته ‘ در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا افزود: نیروهای فرامنطقه ای هیچ آینده روشنی در منطقه ندارند و در راه رسیدن به هدفی که در منطقه برای خود پیش بینی کرده و دنبال می کنند، موفق نخواهند شد.

امیر سرتیپ آراسته خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی نیروهای فرامنطقه ای در عراق و وضعیتی که در افغانستان داشته و دارند، آنها هرگز نمی توانند محور درگیری دیگری در منطقه باز کنند و مشکل دیگری بر مشکلات خود اضافه کنند.

وی ادامه داد: نیروهای فرامنطقه ای امروز به این نتیجه دست یافته اند که ادامه حضور آنها در منطقه برای آنها هیچ سود و منفعتی به دنبال نخواهد داشت.

امیر سرتیپ آراسته با اشاره به این که آمریکا و دیگر نیروهای فرامنطقه ای در عراق با شکست روبرو شده اند اظهارداشت: آنها در افغانستان نیز نفسهای آخر خود را می کشند و به این نتیجه رسیده اند که به اهداف از پیش تعیین شده خود دست نخواهند یافت.

وی یاد آور شد: اخبار و گزارشهای منتشر شده از سوی رسانه های خارجی حاکی از آن است که نیروهای فرامنطقه ای حاضر در عراق و افغانستان اعم از افسران، درجه داران و یا سربازان هیچ روحیه و یا انگیزه ای برای ماندن در منطقه ندارند و در دستیابی به اهدافشان نیز موفق نبوده اند.

امیر سرتیپ آراسته اضافه کرد: نیروهای فرامنطقه ای از جمله آمریکا به دنبال راهی هستند برای این که عراق و افغانستان را ترک کنند و بازگشت نیروهای خود از این کشورها را توجیه نمایند زیرا برای سیاستمداران این کشورها پذیرش این موضوع خیلی سنگین است.

وی در خصوص وضعیت نیروهای مسلح و بویژه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اظهارداشت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش ، سپاه و بالاخص نیروی زمینی ارتش از چنان آمادگی برخوردار هستند که اجازه نخواهد داد هیچ اندیشه، فکر و نگاه نامحرمی به سمت کشور عزیزمان ایران باشد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در ادامه یادآور شد: نیروهای فرامنطقه ای برخلاف آنچه که گفته می شود به دنبال ایران هراسی نیستند بلکه به دنبال اسلام هراسی در منطقه و جهان هستند اما در این راه هرگز موفق نخواهند شد.

امیر سرتیپ آراسته با تاکید بر این که نیروهای فرامنطقه ای در نهایت به دنبال از بین بردن اسلام و نابودی این دین مبین هستند، گفت: این نیروها امروز به ترتیب از کشورهای اسلامی از جمله سوریه فعالیت خود را آغاز کرده و سپس به مناطق دیگر می روندکه در نهایت ایران را نیز نشانه گرفته اند.

نسیام**۱۴۷۸ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۵۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.