نیروگاه طرح گتوند تا پایان تابستان به بهره برداری نهایی می رسد

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو،’علی اکبر محرابیان’ که در کارگاه سد و نیروگاه گتوندعلیا حضور یافته بود ، افزود: مرحله بهره برداری نهایی ازطرح سد و نیروگاه گتوندعلیا نیز در دهه فجر امسال انجام و این سد به طور کامل تحویل خواهد شد.

دستیار ویژه رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسئولان استان به ویژه استاندار خوزستان، نهادهای قضایی و مردم منطقه،روند تملک زمین‌های باقیمانده با سرعت بیشتری انجام شود و مردم استان خوزستان و کشور بتوانند از دستاوردهای این طرح بزرگ با پنج میلیارد مترمکعب حجم مخزن و یک هزار مگاوات برق استفاده کنند.

همچنین در این بازدید، مجری طرح سدو نیروگاه گتوندعلیا گفت:براساس پیش بینی‌ های گذشته، با پایان فاز سوم آبگیری سد و راه اندازی واحدهای نیروگاهی، در زمان حاضر آب خروجی از سد گتوندعلیا با بهترین کیفیت و درجه شوری (EC) معادل ۸۷۰ تحویل پایین دست می شود که این امر به طور مستمر توسط نهادهای ذی‌صلاح در حال کنترل و اندازه‌گیری است.

‘کریم شیبانی’ همچنین درخصوص تملک خانه‌ها و زمین‌های مردم منطقه، اظهار داشت: کار تملک بیش از ۹۰ درصد واحدهای مسکونی با هماهنگی و همکاری مسئولان محلی و مردم منطقه به پایان رسیده و در موارد معدودی به دلیل تحریک‌هایی از جانب برخی افراد سودجو، انجام تملک دچار تاخیر شده است.

وی افزود: با توجه به الزام های قانونی، تملک این زمین ها با تعیین کارشناس از سوی طرفین و کارشناس مرضی الطرفین از سوی دادگستری پیگیری می شود و تاکنون با وجود هماهنگی‌های انجام شده به دلیل عدم حضور کارشناس معرفی شده از سوی اهالی در هفته گذشته، روند تملک هفت واحد مسکونی باقیمانده متوقف و مشکلات اهالی منطقه حل نشده است.

اقتصام**۲۰۲۴**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۸۷۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.