نیروگاه ها روزانه ۳۲ میلیون لیتر مازوت می سوزانند

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: روزانه حدود ۳۲ میلیون لیتر مازوت در نیروگاه های کشور مصرف می شود.

نیروگاه ها روزانه ۳۲ میلیون لیتر مازوت می سوزانند

به گزارش ممتاز نیوز، محسن طرزطلب با اشاره به میزان مصرف مازوت و گازوئیل در نیروگاه های کشور، اظهار کرد: میزان مصرف گازوئیل در نیروگاه، بسته به آنکه چه میزان گاز بتوانند تامین کنند متفاوت است اما به طور متوسط ۳۰ تا ۳۵ میلیون لیتر گازوئیل در نیروگاه ها مصرف می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیروگاه ها برای تامین گازوئیل و یا مازوت با مشکل مواجه هستند؟  گفت: در شرایط کنونی هیچ مشکلی برای تامین این دو سوخت وجود ندارد اما نگران این مساله هستیم که با سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز با مشکلاتی مواجه شویم لذا باید برای آن شرایط نیز آمادگی صد درصدی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی اظهار کرد: تامین گاز نیروگاه‌ها در هفته گذشته بهتر شده است ذخیره سوخت مایع نیز نسبت به سال قبل شرایط مناسب‌تری دارد اما نگرانی‌ها نیز وجود دارد که با افزایش مصرف گاز خانگی و سرد شدن هوا با مشکلاتی مواجه شویم لذا جلساتی را در حال برگزاری داریم تا مشکلی ایجاد نشود.

در همین رابطه مصطفی رجبی مشهدی – سخنگوی صنعت برق – نیز گفت: ۹۵ درصد تولید برق نیروگاه‌ها با سوخت گاز است. بعد از آن با درصدی کمتر از گازوئیل و مازوت استفاده می‌شود، درصورتی که مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش یابد، نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه شده و به اجبار از سوخت پشتیبان استفاده می‌کنند.

به گفته وی گاز به عنوان سوختی مناسب برای نیروگاه‌ها که افزایش کارایی آنها و کاهش آلایندگی را نیز در پی دارد مورد استفاده قرار می گیرد،   با همکاری مشترکان مشکلی برای تامین گاز نیروگاه ها به وجود نخواهد آمد و امیدواریم که این همکاری ها افزایش یابد.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در شرایط فعلی نیروگاه‌ها عمدتا ۷۵ درصد از سوخت گاز و حدود ۲۰ درصد از گازوئیل و نزدیک به ۵ درصد از مازوت استفاده می‌کنند، گفت: البته در شرایطی که دما کاهش یابد، مجبور خواهیم شد تا میزان مصرف گاز را کاهش دهیم و از سوخت پشتیبان برای نیروگاه ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.