نیروی انتظامی و قوه قضائیه نظارت خود بر کمپ‌های غیرمجاز را افزایش دهند

۱۸اردیبهشت،
ممتاز نیوز : همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، در گفت‌و‌گو با برنا اظهار داشت: کمپ‌‌های غیرمجاز آموزش‌های لازم در رابطه با مصرف مواد مخدر صنعتی تازه توسط بیماران را دریافت نکرده‌اند و مطمئناً نمی‌توانند در ترک اعتیاد به این‌گونه اشخاص کمک مؤثری کنند.

وی خاطرنشان کرد: دیدن آموزش‌های کافی و ضروری در واقع یک قدم مثبت و مؤثر به‌سمت‌وسوی آینده و حرکت به آن جهت است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ضمن گلایه از نیروی انتظامی و قوه قضائیه، تأکید کرد: نیروی انتظامی و قوه قضائیه نظارت بیشتری بر کمپ‌های غیرمجاز داشته باشند و مانع ادامه فعالیت این اماکن شوند.

وی ادامه داد: براساس آمارها و بررسی‌های صورت‌گرفته، مشخص شد که آمار مرگ‌ومیر مربوط به کمپ‌های غیرمجاز است و در کمپ‌های مجوزدار، با توجه به آموزش و آگاهی و اطلاعات لازمی که وجود دارد، مرگ‌ومیری رخ نمی‌دهد.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به اهمیت سلامت و نیز تغییر الگوی مصرف مواد مخدر، سازمان بهزیستی کشور با رویکردی قاطع و مجدانه به اشخاص مجوز کمپ ارائه می‌کند. این اشخاص باید گواهی عدم سوءپیشینه و تأیید صلاحیت خود را ارائه کنند تا به آن‌ها مجوز داده شود.

وی تأکید کرد: بعضی اشخاص که از صلاحیت لازم برخوردار نیستند، دارای کمپ‌های مجوزدار می‌شوند. در این‌گونه موارد لازم است نیروی انتظامی و قوه قضائیه ورود کند و مانع ادامه فعالیت این‌گونه اشخاص شود؛ چراکه سازمان بهزیستی قدرت قانونی و اجرایی برای مقابله با کمپ‌های غیرمجاز ندارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، همایون هاشمی، در پایان گفت: ورود اشخاص غیرکارشناس در حوزه ترک اعتیاد سبب مرگ‌ومیر معتادان در کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد می‌شود و بر همین اساس، سازمان بهزیستی به اشخاص کارشناس مجوز می‌دهد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.