نیروی دریایی ارتش، رزم‌ناوهای سنگین و ناوگان ۱۱ فروندی می‌سازد

امیر ایرانی از ساخت رزم‌ناوهای سنگین و ناوگان ۱۱ فروندی خبر داد و گفت: نداجا توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

نیروی دریایی ارتش، رزم‌ناوهای سنگین و ناوگان ۱۱ فروندی می‌سازد

به گزارش ممتاز نیوز، فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست بررسی ماموریت های این نیرو گفت: نیروی دریایی ارتش با تمام توان آماده انجام مأموریت‌های محوله است. وقتی ناوگروه ما می‌تواند در آب‌های آزاد حضور یافته و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را تأمین کند، این نشانه توان و اقتدار دریایی جمهور اسلامی ایران است.

فرمانده نداجا ایجاد امنیت دریایی، توسعه سواحل مکران و فرهنگ‌سازی دریایی را از دیگر مأموریت‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش دانست.

ایرانی گفت: امروز آموزش‌ها در داخل انجام می‌شود و تمامی تجهیزات در داخل کشورمان تولید می‌شود. نیروی دریایی توجه ویژه‌ای به نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و بر اساس نقشه راهی که فرماندهی معظم کل قوا ترسیم کرده‌اند، امروز ساخت رزم‌ناو‌های سنگین در دستور کار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: محدوده فعالیت ما تا محدود مدار ۱۰ درجه شمالی و دریای سرخ است. ما اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها را از تنگه هرمز تا دریای سرخ انجام می‌دهیم و در این مناطق حضور داریم.

دریادار ایرانی گفت: تشکیل ناودسته‌های پهپادبر، ساخت ناو اطلاعاتی، ناو‌های جنگالی (ویژه جنگ الکترونیک) و سایبری و ارتقاء توان رزمی و نوسازی و تحرک با ارتقاء سرعت و همچنین ساخت ناوگان ۱۱ فروندی از جمله برنامه‌های ما برای افزایش توان عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش است.

به گفته ایرانی نداجا یک نیروی بین المللی است که در آب های آزاد حضور دارد، در تعاملات اثر گذار و حافظ امنیت کشور هاستو امید آفرینی را در دستور کار دارد و  الزامات نیروی دریایی راهبردی برای تحقق ماموریت ها از منظر فرمانده کل قوا شامل مدیریت و فرماندهی مدیریت امور اعتقادی آموزش، عملیات ،خودکفایی ،فرهنگ سازی دریایی همکاری و تعامل و آینده نگری و هدف گذاری است.

به گفته امیر ایرانی، الزامات فرهنگی نیروی دریایی شامل حضور منطقه ای و جهانی است زیرا آب‌های آزاد دنیا متعلق به همه و بستری برای انتقال فرهنگ است؛ جالب است بدانید در تمام مدتی که نیروی دریایی در مدیترانه بود هرگز جرات مزاحمت از سوی هیچ کشوری برای ایران وجود نداشت.

ایران با برخورداری بیش از دو هزار کیلومتر مرز آبی در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به‌عنوان یک کشور دریایی در منطقه حضور دارد و دریا و سواحل مناسب دریایی نیز نقش مهمی در ارتقاء جایگاه دفاعی،اقتصادی و سیاسی کشور در سطح منطقه و بین‌الملل دارد.

به همین جهت چندی پیش فرمانده نیروی دریایی ارتش از افتتاح مرکز امنیت دریایی خبر داده بود تا با افتتاح این مرکز ضمن تامین ایمنی راه‌ها در حوزه دریا –خلیج فارس تا شمال اقیانوس هند- با همکاری و همراهی کشورهای منطقه انتقال فرهنگ نیز در آب‌های آزاد صورت بگیرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.