نیسان در تعقیب تویوتا جی تی ۸۶

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

نیسان در تعقیب تویوتا جی تی ۸۶

Bookmark and Share

نیسان با رونمایی از کانسپت IDx در نمایشگاه توکیو عزمش را برای رقابت با تویوتا جی تی ٨۶ نشان داد. نیسان می‌گوید ظاهر ساده، ابعاد کوچک و دیفرانسیل عقب بودن این خودرو را با مشورت گروهی از جوانان انتخاب کرده است. 

پیش از عرضه تویوتا جی تی ٨۶. کمتر کسی به موفقیت یک خودروی اسپرت ارزان اعتقاد داشت اما استقبال منتقدان و خریداران از این تویوتای دیفرانسیل عقب تا حدی بود که حالا نیسان دیگر نمی‌تواند از ورود به این بازار چشم پوشی کند. 

اندی پالمر، یکی از مدیران نیسان اخیرا تویوتا جی تی ٨۶ را یک خودرو برای کسانی خواند که به بحران میانسالی مبتلا می باشند. او حالا می‌گوید نیسان در طراحی ماشینش که قرار است در کلاسی مشابه رقابت کند، روشی متفاوت در پیش گرفته است. 

نیسان در تعقیب تویوتا جی تی ۸۶

در تلاشی برای جذب مشتریان جوان‌تر به سوی این خودرو، طراحان نیسان در هر مرحله از طراحی از صد جوان مشاوره گرفته‌اند. پالمر می‌گوید «در قبل برنامه ریزان ناگزیر بودند سلیقه و نیازهای مشتری را حدس بزنند اما IDx با مشاوره با مشتریان بالقوه به این اطلاعات دست یافته است» 

دو مدل از این کانسپت در توکیو نمایش داده شد. مدل Freeflow  که با تمرکز بر نیازهای روزمره ساخته شده است و مدل Nismo که روحیه اسپرت بیشتری دارد. برخلاف دیگر خودروهای اسپرت که با تمرکز بر قدرت و شتاب بهتر طراحی می‌شود، نیسان در این کانسپت بر رفع نیازهای روزانه، مصرف کم و قابلیت اعمال تزیین و تغییرات ظاهری بیشتر تمرکز کرده است. 

نیسان در تعقیب تویوتا جی تی ۸۶

ظاهر ماشین با الهام از داتسون ۵١٠ کوپه طراحی شده است. نیسان می‌گوید داخل ساده مدل فری فلو همانی است که جوانان اهل مد می‌خواهند و رنگهای تند و گجت‌های مدل نیزمو هم متناسب با نسلی ساخته شده که با تکنولوژی بزرگ شده است. 

اطلاعاتی دربارهٔ قوای محرکه ماشین منتشر نشده است اما احتمال استفاده از موتور ۱.۶ لیتری توربوی نیسان بسیار است. 

نیسان می‌خواهد این مدل و مدل بلیدگلایدر نه جایگزین بلکه مکمل خودروهای اسپرت موجود این کارخانه باشد. قصد کارخانه ژاپنی این است که با مدلهای ٣٧٠ زد و جی تی-آر مشتریان مسن‌تر و با این دو خودروی تازه مشتریان جوان‌تر را به خرید نیسان جلب کند.
برچسب ها : نمایشگاه توکیو ۲۰۲۴ | نیسان | آی‌دی‌اکس کانسپت | تاریخ : ۲۰۲۴/۱۲/۰۸
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.