نیسان ۳۵۰Z گذرموقت

۲۳ام بهمن ،

چهار سال قبل از آمدن نیسان GT-R یعنی در سال ۲۰۰۳ میلادی، تنها کوپه اسپرت نیسان چیزی نبود به جز ۳۵۰Z که به عنوان جانشین مدل های ۳۰۰ZX تولید آن آغاز شد و تاسال ۲۰۰۸ میلادی مدل کوپه و تاسال ۲۰۰۹ میلادی نیز مدل رودستر آن همچنان به فروش می رسید تا آنکه با آمدن نیسان ۳۷۰Z ، برای همیشه از خط تولید نیسان در شهرهای اوپامای ژاپن (از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳) و توشیجی (از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹) خداحافظی کرد؛ حالا به لطف دوستانمان در CARCCX می بینیم که برای چندمین بار پای این اسپرت ژاپنی به خیابان های کشورمان بازشده و البته از ظاهرش پیداست که حال و روز خوبی ندارد . . .

Nissan 350Z

۳۵۰Z کوپه که ششمین نسل مدل های سریZ نیسان محسوب می گردد، از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ طول و عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر ۴,۳۰۳ و ۱,۸۱۶ و ۱,۳۱۸ میلیمتر داشت که وزن خالص آنرا به حدود ۱,۴۴۶ کیلوگرم می رساند. اما از سال ۲۰۰۵ به بعد عرض ۳۵۰Z ثابت ماند ولی به طول و ارتفاعش به ترتیب ۱۱ و ۶ میلیمتر افزوده شد؛ وزن خالص آن هم به ۱,۵۱۵ کیلوگرم در مدل های استاندارد رسید.

در شش سال تولید ۳۵۰Z ، نیسان از یک موتور ۳٫۵ لیتری V6 استفاده کرد که هر از چند گاهی بهینه و بامشخصات خروجی تازهتری عرضه می شد. در اکثر بازارها برای این کوپه اسپرت، گیربکس شش سرعته دستی بصورت استاندارد اما پنج سرعته اتومات به عنوان سفارشی قرار داشت.

ازجمله امکانات استاندارد ۳۵۰Z برای اکثر بازارها نیز عبارت بودند از: سیستم گرمایشی برای آینه ها، پاور ویندوز، خروجی ۱۲ ولت، درب برقی صندوق، محفظه ۱۹۳ لیتری صندوق، باک ۷۶ لیتری، فرمان تلسکوپی حساس به سرعت، روکش چرمی برای اهرم دنده و فرمان، سیستم پخش ۱۶۰ واتی با ۶ اسپیکر، تایمر برف پاکن، رینگ های ۱۸×۸٫۵ اینچی با تایرهای ۲۴۵ میلیمتری، ایموبلایزر، سیستم توزیع کننده نیروی ترمز، کمربندهای پیش کشنده جلو، چراغ های زنون، نمایشگر فشار باد تایرها و …

 قیمت  جاده ای شهری گشتاور قدرت مدل
۹,۰۰۰$ ۹٫۱ L ۱۱٫۸ L ۳۷۱@۴,۸۰۰ ۲۸۷@۶,۲۰۰ ۲۰۰۳-۰۴
۱۰,۸۰۰$ ۹٫۴ L ۱۳٫۱ L ۳۷۱@۴,۸۰۰ ۲۸۷@۶,۲۰۰ ۲۰۰۵
۱۲,۰۰۰$ ۹٫۴ L ۱۳٫۱ L ۳۵۳@۴,۸۰۰ ۳۰۰@۶,۴۰۰ ۲۰۰۶
۱۳,۷۰۰$ ۹٫۱ L ۱۲٫۴ L ۳۶۳@۴,۸۰۰ ۳۰۶@۶,۸۰۰ ۲۰۰۷
۱۵,۵۰۰$ ۹٫۸ L ۱۳٫۸ L ۳۶۳@۴,۸۰۰ ۳۰۶@۶,۸۰۰ ۲۰۰۸

 

مجله پدال
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.