نیمی از بستنی‌فروشی‌ها و آبمیوه فروشی‌های تهران مجوز ندارند

رییس اتحادیه فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران تاکید کرد: قیمت‌ مواد خوراکی و نوشیدنی در کافی شاپ ‌ها بر اساس کیفیت، نوع ظروف مورد استفاده برای مشتری و یا محل قرار گیری کافی‌شاپ در مناطق مختلف شهر متفاوت است.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوزاسکندر آزموده سفیدی با بیان اینکه بازرسان ما همیشه بر فعالیت صنوف نظارت می کنند گفت: اگر به هر دلیلی مردم احساس کردند که برخی کافی‌شاپ‌ها قیمت‌ گرانی دارند می‌توانند به ما اعلام کنند تا اقدامات لازم را انجام دهیم.

حدود ۱۳۰کافی شاپ قانونی داریم

آزموده همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۳۰کافی شاپ قانونی داریم گفت: پروانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ کافی شاپ نیز در دست بررسی است.

۶۰۰واحدغیرقانونی فروش بستنی و آبمیوه داریم

وی گفت: در حال حاضر حدود۱۲۰۰ واحد فروش مجاز بستنی و آبمیوه و۶۰۰واحد غیرقانونی داریم که مجوز بعضی از آن‌ها در دست بررسی بوده و برخی نیز به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران در بخشی از سخنان خود بیان کرد: برای تهیه شیرموز سالم و استاندارد باید از موز درجه یک و شیرهای پاکتی استفاده کرد و با واحدهایی که به صورت غیرقانونی و غیربهداشتی در این زمینه فعالیت می‌کنند برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: مغازه‌دارانی که برای تهیه شیرموز از موز با کیفیت پایین و شیرهای فله ای استفاده می‌کنند غیربهداشتی بوده و باید برخورد قانونی با آنهاصورت‌گیرد.

حداقل متراژ یک کافی شاپ۲۰متر است

آزموده با بیان اینکه حداقل متراژ یک واحد فروش بستنی و آبمیوه ۱۴متر و کافی شاپ ۲۰متر است درباره مهم ترین مشکل این صنف گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این صنف بحث مالیات است. مالیات برای برخی واحدها تا ۱۰ برابر نیز افزایش یافته که آن ‌ها توان پرداخت این میزان مالیات را ندارند.

وی همچنین درباره قیمت انواع بستنی گفت: در حال حاضر هر کیلو بستنی سنتی سوپر ویژه مغزدار ۱۲ هزار تومان، بستنی ویژه خامه دار زعفرانی ۱۰ هزار تومان، بستنی سنتی ممتاز ۹۰۰۰ تومان و بستنی سنتی ساده ۸۰۰۰ تومان است.

رییس اتحادیه فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران افزود: ‌همچنین قیمت بستنی میوه‌ای ویژه مغزدار ۱۲ هزار تومان، بستنی میوه‌ای ممتاز ۱۰ هزار تومان و فالوده شیرازی اعلا ۷۰۰۰ تومان است.

وی یادآور شد: نرخ آبمیوه بسته به کیفیت، قیمت میوه و حجم آبمیوه متفاوت است./ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.