نیمی از مادران آمریکایی فرزندانشان را شش ماه با شیر خود تغذیه می‌کنند

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز:‌ مقامات درمانی آمریکا اظهار داشتند: در سال ۲۰۱۰ میلادی نیمی از مادران این کشور فرزندانشان را برای شش ماه با شیر خود تغذیه کرده‌اند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، «تام فریدن» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آتلانتا گفت: همچنین درصد نوزادانی که مدت زمان یک سال، در سال ۲۰۱۰ با شیر مادر تغذیه شده‌اند ۲۷ درصد بوده‌ است. این آمار در سال ۲۰۰۰، ۱۶ درصد بوده است.

«فریدن» همچنین اظهار داشت: افزایش تعداد نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌شوند، امیدبخش است زیرا حاکی از کاهش موارد ابتلا به چاقی، دیابت، عفونت‌های گوش و گوارشی است.

همچنین برآوردها نشان می‌دهد: تغذیه با شیر مادر از هزینه‌های درمانی می‌کاهد. محققان تخمین زده‌اند در صورتی که پیشنهاد‌های شیردهی با شیر مادر در نظر گرفته شود، سالانه ۲٫۲ میلیارد دلار در هزینه درمانی صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا آمده است: مدت زمانی را که نوزادان در بیمارستان با مادرشان می‌گذرانند، روزانه حداقل به ۲۳ ساعت رسیده و از ۳۰ درصد در سال ۲۰۰۷ به ۳۷ درصد در سال ۲۰۱۱ میلادی افزایش یافته است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.